Jump to content

Lowrance kartplotter med Navionics kart. "Rllerende" kart.

Bidevind

Recommended Posts

Hei ! Har denne helgen for første gang benyttet min nye Lowrance 7 m med Navionics kart.

Dette fungerer bra bortsett fra at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg får kartet til å flytte seg automatisk etter båten.

Dvs at båtens posisjon vises på et sted i skjermen og at kartet flytter seg.

Slik det er nå må jeg manuelt "rulle" kartet. Fant ikke dette i den medfølgende veiledningen.

Hei og takk for info. Har sjekket og siste versjon er fra august 2013, kan det se ut som. Men skal prøve en oppdatering så får vi se.

Kan du huske om det var en spesiell tastefunksjon som skulle utføres for å aktivere denne funksjonen?

Dette er jo en av de mest basale funksjonene i en kartplotter så det burde være default.

Den siste versjonen på nett ser ut til å være fra 2013, så jeg antar min plotter har denne versjonen. Men skal prøve en oppdatering.

Hvis jeg beveger markøren eller kartet manuelt så er det jo naturlig at det blir "hengende" der. Så jeg mener jeg har prøvd det meste. 

Hvor finner jeg "Exit" knapp/funksjon på denne plotteren?

bilde

Hei! En liten oppdatering.

Har oppgradert til siste versjon og nå finnes valget "Tilbake til fartøyet" som default valg i menyen.

Trykker altså Meny og deretter Enter så er jeg tilbake i kartet og det følger da båten, slik jeg ønsker.

Ulempen med min billig-variant (Elite) er at båten alltid vises midt i bildet. Ingen mulighet til å legge båten nederst i kartet for å se mest mulig i kursretningen.

Fikk veldig god hjelp fra support hos Lowrance i Sverige.

Takk også for bidrag her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...