Bidevind Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Hei ! Har denne helgen for første gang benyttet min nye Lowrance 7 m med Navionics kart. Dette fungerer bra bortsett fra at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg får kartet til å flytte seg automatisk etter båten. Dvs at båtens posisjon vises på et sted i skjermen og at kartet flytter seg. Slik det er nå må jeg manuelt "rulle" kartet. Fant ikke dette i den medfølgende veiledningen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Jeg hadde en slik plotter tidligere, med samme feilen. Kunne gå inn hos Lawrence og laste ned oppdatering av programvaren. Etter at jeg utførte oppdateringen, ble plotteren noe bedre. Men den hang fremdeles når den fant det for godt, dog ikke hele tiden. Dette er noen år siden, sjekk hos Lawrence. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Hei og takk for info. Har sjekket og siste versjon er fra august 2013, kan det se ut som. Men skal prøve en oppdatering så får vi se. Kan du huske om det var en spesiell tastefunksjon som skulle utføres for å aktivere denne funksjonen? Dette er jo en av de mest basale funksjonene i en kartplotter så det burde være default. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Oppdater softwaren, det har skjedd mye siden 2013. Sannsynligvis har du aktivert pekeren (cursor), trykk Exit en gang så avslutter du det og plotteren følger båten. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Bidevind Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Den siste versjonen på nett ser ut til å være fra 2013, så jeg antar min plotter har denne versjonen. Men skal prøve en oppdatering. Hvis jeg beveger markøren eller kartet manuelt så er det jo naturlig at det blir "hengende" der. Så jeg mener jeg har prøvd det meste. Hvor finner jeg "Exit" knapp/funksjon på denne plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 (redigert) Du nevnte ikke at du hadde en Elite, mitt svar gjelder HDS. ;) Trykk Menu og velg "returner til fartøy" så oppnår du det samme. Redigert 4.Mai.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Bidevind Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Beklager, glemte å nevne det. I instruksjonsboken (sitter ikke med plotteren nå) så ser jeg det er et menyvalg som heter "Return to Chart". Er det den du mener? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Jeg mener det heter "return to wessel" i den engelske menyen, men har du sjekket husker nok jeg feil. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Bidevind Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Hei! En liten oppdatering. Har oppgradert til siste versjon og nå finnes valget "Tilbake til fartøyet" som default valg i menyen. Trykker altså Meny og deretter Enter så er jeg tilbake i kartet og det følger da båten, slik jeg ønsker. Ulempen med min billig-variant (Elite) er at båten alltid vises midt i bildet. Ingen mulighet til å legge båten nederst i kartet for å se mest mulig i kursretningen. Fikk veldig god hjelp fra support hos Lowrance i Sverige. Takk også for bidrag her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.