Flyrikk Startet 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2015 Hei Jeg skal bytte ut min propell da den begynner å bli slitt. Båten lgner veldig på en Fjord Weekender 24. Motor er 4,3 mercruiser. Drev er Alpha One Gen2. Nåværende propell har serie# 48-78116A45 P15 Jeg kunne tenkt meg å kanskje byttet litt pitch for å øke toppfart. Ligger nå på rundt 21 knop ved cruise rpm (3800). Jeg føler nåværende propell spinner veldig lett igang når jeg skal ha båten opp i fart. Jeg tror jeg kunne gått over til en propell som "fanger" mer. Har noen her erfaringer/synspunkter på om det er lurt å gå over til en annen pitch for å komme raskere over fjorden? Eller vil det ødelegge akselerasjonen for mye? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
ivar Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Hva er turtall på full gass og hva er anbefalt maks turtall på motor? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.