Jump to content

Yamaha 5 hk, hva bør gjøres etter vinterlagring?

Cato S

Recommended Posts

om det er lenge siden den ble kjørt sist, så har jeg erfart at forgasseren trengte en rens (den ville ikke gå skikkelig på tomgang)     Kan være greit å kjøre motoren litt ved brygga (også i gir) så man ser at den ikke stopper med en gang igjen

er bensinen på tanken veldig gammel? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Bensinen kommer kun fra en 10 Ltr tank. Jeg bruker ikke den interne tanken. Jeg kjørte den i gang i går oppi bosspannet. Og jeg måtte justere litt på justeringsskruen på forgasseren. Så den gikk egentlig greit. Hvor er den tappeskruen til gearoljen da? Og om jeg må skifte den, hvordan? 

Her i innlegg #5 finner du bilde og beskrivelse av giroljebytte:
https://baatplassen.no/i/topic/74093-bytte-impeller-og-girolje-p-mercury-5-hk-2004/

Hvis du bare skal tappe ut litt av olja for å sjekke fargen på den, åpner du kun den nederste av pluggene som er nevnt i innlegget.

La gjerne motoren stå i sola et par timer før du skal bytte, så blir olja litt oppvarmet og renner lettere ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...