erlend mb Startet 4.Mai.2015 Del på Facebook Startet 4.Mai.2015 (redigert) Jeg har malt 5 strøk med Hempel light primer ett sted på båten, og har nå oppdaget at jeg må ta et nytt område. Da jeg malte sist oppdaget jeg at den primeren jeg blandet for forrige strøk ikke hadde tørket i koppen jeg blandet i, selv om den som jeg malte på båten hadde tørket. Kan man blande primeren èn gang, og bruke denne blandingen for alle strøkene, eller må man blande nytt for hvert strøk? Det er mye mer jobb, og mye mer sløsing med dyr maling. Redigert 4.Mai.2015 av erlend mb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Dette står på produktarket. Normalt har tokomponent maling en herdingstid. Etter oppgitt tid ved gitt temperatur og luftfuktighet slutter den kjemiske prosessen. Det er ikke det samme som om malingen er tørr. Har blandingen stått for lenge har den mistet mye av sine egenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Viss vi skal vera litt presis, har epoxyen både herdetid og potlife, dvs kor lenge produktet kan stå utblanda før bruk. I praksis må du nok blanda på ny, herdetida brukar vera lenger enn potlife. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Dette problemet har jeg også hatt. Løsningen min, ble å sette den ferdig blandede tokomponentblandingen i kjøleskapet mellom hvert strøk. Alle påførte lag herdet som vanlig. Om produktet brukt på denne måten tar skade, vet jeg ikke, men så langt har ikke noe unormalt skjedd. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Bland litt og litt, du får jo en grei føling på hvor mye du trenger hver gang. Jeg bruker bakevekta til kjærringa, for å få korrekt blanding hver gang. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
erlend mb Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Jeg var innom et apotek og fikk tak i noen medisinbegre, med millilitermål på. Da slipper jeg å blande alt for mye hver gang hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Epoxy blandes normalt på vekt, ikke volum. Jeg har ei gammel frankeringsvekt jeg bruker. +/- 0.5gr nøyaktighet opp til 2kg er mer enn godt nok. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
erlend mb Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 De sa på butikken at det var på volum..? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 ...og det de sa på butikken er riktig. Blandingsforhold 2:1 på volum.... Lamineringsepoksy derimot,- er vel mer vanlig at blandingsforholdet er oppgitt på vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.