Jump to content

Må man blande ny epoxyprimer for hvert strøk?

erlend mb

Recommended Posts

Jeg har malt 5 strøk med Hempel light primer ett sted på båten, og har nå oppdaget at jeg må ta et nytt område. Da jeg malte sist oppdaget jeg at den primeren jeg blandet for forrige strøk ikke hadde tørket i koppen jeg blandet i, selv om den som jeg malte på båten hadde tørket. Kan man blande primeren èn gang, og bruke denne blandingen for alle strøkene, eller må man blande nytt for hvert strøk? Det er mye mer jobb, og mye mer sløsing med dyr maling.

Redigert av erlend mb (see edit history)

Dette står på produktarket. Normalt har tokomponent maling en herdingstid. Etter oppgitt tid ved gitt temperatur og luftfuktighet slutter den kjemiske prosessen. Det er ikke det samme som om malingen er tørr. Har blandingen stått for lenge har den mistet mye av sine egenskaper.

Dette problemet har jeg også hatt. Løsningen min, ble å sette den ferdig blandede tokomponentblandingen i kjøleskapet mellom hvert strøk. Alle påførte lag herdet som vanlig. Om produktet brukt på denne måten tar skade, vet jeg ikke, men så langt har ikke noe unormalt skjedd.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...