sgullak Startet 4.Mai.2015 Del på Facebook Startet 4.Mai.2015 Hei. skal bytte olje på drevet mitt nå. Det er et 290sp drev. Noen som vet hvilke olje som skal på det?? Å så har jeg lurt litt på om det er noe zink i mororen/manifoilen på en Aq 171c motor. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Hei Ville hørt med pojkarna på drevdelar.se De har greie på dette og svarer ganske raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Gearolje 75W-90. Det går på 2,7 liter. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Sjekket litt rundt på nette i sta. Der stod det motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Ja bruk det du. Jeg bruker 75w-90 og det er gearolje ikke motorolje. Slå opp i manual og bruk det som står der Sitér dette innlegget Link to post
EV33 Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 (redigert) Gamle aq 290 sp drev skal ha motorolje. Volvo frarådet å fylle girolje på disse da de visstnok opplevde at noen ikke frigjorde seg ved giring dvs fortsatte i gir. Har selv kjørt 5 sesonger med samme drev m girolje (uten noen problemer) men har nå vanlig motorolje. Redigert 4.Mai.2015 av EV33 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Har desverre ikke manual. Hadde på 15-40 motorolje. Får da bare krysse fingrene for att det ikke blir noe problem med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Jeg har kikket i manualer. Ikke bare lett det her. Begge deler står nevnt i manualene, litt utfra alder på drevet. De eldste drevene SP står med motorolje, alle DP står med helsyntetisk 75W-90 olje eller 90W, og nyere SP drev står med det samme som DP. Hvor skillet går i alder er nok vanskelig å finne ut på de drevene man har. Jeg vet at 280 drev SP også brukte motorolje. Tror vi derfor kan konkludere med at det er ikke noen stor fare om man bruker det ene eller andre her. Går helt sikkert bra med din 15W-40 motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Åhh. det var enda godt. Da håper jeg på å få sjøsatt skuta nå til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.