MIMA IV Startet 5.Mai.2015 Del på Facebook Startet 5.Mai.2015 Hei Tiden er kommet for å få den kjente "fot" syken og i den forbindelse ønsker vi å komme i kontakt med eiere av en SUN 33 for mulig å kunne få en omvisning og erfaringer. På finn i dag ligger det ingen til salgs i østlandsområdet - kun fra Egersund og nordover. Det blir litt langt å reise for å finne ut om dette er en båttype vi ønsker. I helgen så vi en som lå på Sætre m/BP vimpel, men eier var ikke til stedet. Det ligger også en på Bekkelaget Båtforening. Gi lyd fra dere hvis noen vet om noen eiere av denne type båt i Oslo området som kunne tenke seg å vise oss den. Mvh Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Noen av disse kom med Mercuriser sin 7,3 liter V8 diesel. De spiste Bravo3 drev i hopetall. Bravo3X klarte seg :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 (redigert) Ta med Flem 340 også i søket ditt, samme gate, men etter min mening penere ? Sjekk de som ligger ute, Nidelv 28.. Jeg har de i lista mi, sammen med Riviera 925 Redigert 5.Mai.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Den vi ser på har Merc 7,3 d-tronic fra -99 og Bravo 2X fra 06. Skal ta en titt på Flem og Riviera Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Jeg liker alle disse, men kravet mitt er .. aksling, ikke drev. De blir litt fortere borte fra Finn. Rimeligere og enklere vedlikehold. Går ikke så fort, men for oss som gjør alt selv, er nok aksling å foretrekke ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 (redigert) Jeg skal ikke bytte før tidligst neste år, men om jeg skulle, ville jeg ha hatt denne Rivieraen på toppen av lista i dag: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57842692&searchclickthrough=true 2004-modell motor, 290 hk Yanmar og aksling, men ligger litt langt unna :-( Redigert 5.Mai.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Fin den, men litt over budsjett som er på max 650... når man da er på utkikk etter en båt med 3 kabiner og en badeplatform som er større og lettere tilgjengelig enn det vi har i dag anser vi SUN som et reelt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Ja, da er nok Sun og Flem de som dekker kravet. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Riviera er betydelig mindre enn SUN og Flem, men kanskje den med høyest kvalitet. Bare sørg for at det er stor nok motor. Er levert noen få SUN med V-gir og aksling. Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Ja det er kun en på finn nå med aksling og v-gir, mener den ligger i Harstad og DET er langt unna det!!! Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Men tilbake til emnet; Noen som kjenner noen som kjenner noen???? Og ikke minst har lyst til å vise fram sitt flotte eksemplar av en SUN 33 Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Har nettopp startet båtsesongen i ny båt for oss, men har jo neste i tankene allerede, og da er SUN 33 et alternativ, både mtp at de er gunstige i pris for sin klasse og for en fin løsning på sengeplassen. Liker best de med fast seng forut, da salonger under dekk kun har blitt brukt som seng uansett for oss:) Kommer også kun til å gå etter fast aksling da DIY er mitt prinsipp sålangt det går:) Legg gjerne ut bilder om når du har vært på visning:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
MIMA IV Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 (redigert) Bilder og rapport skal bli Gew77, skal ha visning på vår båt i dag så vi får se hvordan det går der før vi kjøper noe nytt. Men vi er fortsatt interessert i å komme i kontakt med eiere av SUN 33 i Oslo området. Går dette veien blir det kanskje en hentetråd Egersund - Oslo Redigert 6.Mai.2015 av Nidelv 28 - MIMA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57525574 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Den kosta ikke 650, Dykker Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 (redigert) Denne ble lagt ut nå, men i Stavanger: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58936932&searchclickthrough=true Ikke aksling, men "Drevet ble byttet til Yanmars nye ZT 350-drev 2011" Redigert 6.Mai.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 (redigert) Ja har sett begge to men den i ålesund er "litt" over budsjett Forelåpig er det en i Egersund som er favoritt, men litt skeptisk til motor.... Drevet er OK. Tror han er åpen for bud : Prisantydning 650.000 eller bud. Redigert 6.Mai.2015 av Nidelv 28 - MIMA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Da hadde vi visning på vår båt i går, spent på utfallet... Sitér dette innlegget Link to post
suveren Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=58138688&ov=m Med rett motor i :-) Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 8.Mai.2015 Del på Facebook Svart 8.Mai.2015 Noen som vet ca. Forsikringspremie på en sun m. Ca 300 hk? Sitér dette innlegget Link to post
suveren Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Noen som vet ca. Forsikringspremie på en sun m. Ca 300 hk? SUN med 320hk koster fra kr:5400,- og oppover alt etter hvilket selskap en bruker. Dette er med full kasko. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Fekk i dag tilbud på fullkasko med plussdekning på 99 modell SUN 33 med Yanmar 270Hk for 6.350,- Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.