avmønstret5 Startet 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2015 Ser at Biltema har rimelig 2-komponent polyuretan maling for plast (båter). Noen som har erfaring med denne samt herdetiden ? Takker for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Se mitt innlegg her: https://baatplassen.no/i/topic/115530-hvilken-2-komponent-lakk-til-cockpit-lukene/?p=1710730 Det er innlegg nr 16 i den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Jepp. Brukt den i motor rommet med fint resultat. Utvendig på glatte flater virker den litt tykk og må nok tynnes. Prøvde Epifanes sin som koster "skjorta" og den var litt tynnere. Tror nok resultatet hadde blitt like bra/dårlig om jeg hadde tynnet biltema sin. Har prøvd uttalige teknikker og forksjellige ruller og funnet at en skikkelig bred lakk pensel fungerer best. Legg tynne lag med en til to dagers mellomrom. Du behøver ikke mattslipe om du overmaler innen 48 timer.(avhengig av temp og luftffuktihet). Dette er ikke lett å få til med pent resultat. Rulle av typen mini korthåret gir Jaffa appelsin overflate. Rulle av stor type med filt gir noe bedre resultat. Skikkelig lakkpensel bred type med akkurat riktig lakkmengde gir utrolig mye bedre og "glossy" overflate. Men igjen... dette er ikke lett. Jo og til sist ikke bland produkter og sørg for riktig grunning så underlaget har riktig heft og samme farge grunnlag. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Har nettopp brukt den for maling av gulv innvendig, se prosjekttråd https://baatplassen.no/i/topic/117703-prosjekttr%C3%A5d-26-fot-seilb%C3%A5t/ Den har en pot-tid på 4 timer. Vi brukte rulle og fikk et veldig godt resultat. Utvendig ville jeg brukt rulle og fordriver, bruk god kvaltet som ikke loer/røyter. Vi tynnet den ikke ut. God å jobbe med etter min mening. Må overmales innen 48 timer (uten å måtte pusse på nytt), men kan overmales etter 8 (mener jeg å huske). Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Jeg har brukt Jotuns korthårete småruller med godt resultat. Prøvde også Biltema sine, men de løser seg opp! Motorrommet ble riktig bra det, og ser forstsatt bra ut nå, 7-8 år senere. Så Biltemas 2-komp er helt OK den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Har brukt skummruller til den lakken, blir OK resultat med det. Men i alle fall i sommertemperaturer tykner lakken fort, så derfor er det lurt å alltid jobbe med "våte skjøter" om du skal ta for deg en større flate. Altså; ikke rulle i vei for så å gå tilbake til et felt du rullet for 5 minutter siden. Da blir ikke skjøten mellom halvferskt og ferskt strøk fint. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Har også brukt denne lakken med bra resultat. Jeg synes resultatet ble klart best med Jordan mohairrulle. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Jeg har sprøytet den. Måtte tynne den litt til den dysen jeg hadde. Syntes den var svært lett å jobbe med. Skulle egentlig mye til før jeg fikk sig. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Martin Blomberg Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Noen som har prøvd denne malingen på andre underlag enn plast? Betong f.eks. Fester den? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Jeg har brukt den i årevis på stål, ikke noe problem med flassing. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 brukt den i motorommet på snekka mi å resultatet blei bra, tørket greit å var gangbart samme kvell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.