Tropic1 Startet 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2015 Ser det er flere her inne som har gjennomført dette. Har en 36 fot planende båt jeg vurderer å kjøpe, men er litt i tvil på hvordan jeg enklest/billigest får den hjem. Erfaringen min på sjøen dreier seg stort sett om turer innaskjærs samt rundt Hvaler, sveriges veskyst etc. Er det forsvarlig å gjennomføre en slik tur med min erfaring f.eks som en langhelg neste helg hvis det er meldt lite vind ? Har en med tilsvarende erfaring som kan bli med som støttespiller..Er det evt. noen erfarne her som kunne tenke seg å bli med på slik tur ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 (redigert) Sjøveien er som regel det billigste og er været samarbeidsvillig så er du hjemme på 2 dager uten stressHvilken båttype er det snakk om her ..Kan sikkert hoppe med deg/ dere på det "værste " stykket Stavanger-Kristiansand og muligens lenger hvis ønskeligHar gått det meste av strekket opp til flere ganger ----bortsett fra Jomfruland og Østover men da er du jo nesten på hjemmebane Redigert 5.Mai.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tropic1 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Det er snakk om en gulf craft 36. Hadde jeg kommet meg til kristiansand hadde jo det hjulpet veldig. Hvis det blir aktuelt kan vi jo bli enige om diesel kompensasjon :-) Du tenker helg for din del ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 (redigert) Spiller ikke noen rolle for min del da jeg er fri hele uken så kan stikke i værøyet hvis det skulle bli usikkert vær Denne?http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58561964&searchclickthrough=true Redigert 6.Mai.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det er vel heller denne vil jeg tro; http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58735322&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Hei Tropic1. Gå den sjøveien. Skift filtre før du går og gjør en grundig sjekk av båten. Hvis du vil ha en huskeliste på hva du må tenke på på slike turer så send meg mailadressen din så skal jeg sende den til deg. Jeg bor i Stavanger og kan være behjelpelig hvis du ønsker. Har lang erfaring med båt og bruker fritids- og arbeidsbåt hele året. Lykke til med båtkjøp! Mvh Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Dette er plankekjøring i godt vær. Der er ingen spesielle ting på denne strekningen som er krevende, vel og merke om værforholdene er gode som overalt ellers. Jeg gikk motsatt vei, fra Tønsberg og nordover for fire år siden. Tok første etappen til Kristiansand første ettermiddagen. Så Kr.sand-Stord neste dag inkludert en ganske lang stopp i Mandal for div. handling, bespisning etc. Jeg dro alene og har tomotors men det er mye triveligere og ikke minst en fordel om noe skulle hende om du får noen med deg. Spesielt når båten er ukjent. Ta med ekstra dieselfiltere, nødvendig verktøy etc. Det er alltid ombord til enhver tid hos meg. Vel og merke ikke henteturen.:-) Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Båten er den den zitt linker til :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Enig med Chiefengineer her, dette er plankekjøring i fint vær. Vi gikk Stavanger - Egersund på 1 dag med 6-7 knop, du kommer deg fint til Mandal/Kristiansand på samme tiden med den båten du har kjøpt. Det er minimalt med utfordringer på strekket Stavanger - Kristiansand hvis været er bra. Da kan du gå godt ut fra kysten og det mer eller mindre i blinde. Det er også en veldig enkel sak å gå innom Egersund for lunch f. eks. så får dere en stopp på veien. Kjøp og last ned kart på ei padde og planlegg ruta på forhånd så blir dette så bra. Værmeldingen er det viktigste. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tropic1 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Setter veldig pris på det prikk. Sender deg en melding:) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 En motor på 260 hk på en 36 foter med 5tonn vekt, blir slitsomt spør du meg. Og ikke autopilot ? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Draco24styling Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Fin pinse tur aldri gett☺ Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Mente a gett ? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Tropic1 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Må jo se det i forhold til prisen Chris Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Ja, kan bli en flott tur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.