prikk Startet 6.Mai.2015 Del på Facebook Startet 6.Mai.2015 Hei alle Har problemer med kjøling på fullt turtall. Har kjørt med fullt turtall og det er ikke luft i sjøvannsfilteret så det er neppe falsk luft. Jeg er rimelig sikker på at det er blåskjell som sitter inni drevet (Volvo DPH duo prop). Skal forsøke å kjøre Systemrens gjennom kjølesystemet ved hjelp av drevpose, men tror ikke dette kommer til å løse opp og fjerne skjellene på innsiden av drevet. Hvordan får jeg skjellene ut av drevet? Kjølevannsinntakene er så små at det er ikke mye du får gjort via dem. Kan jeg stake de opp? Hvis ja, fra hvilken retning? Har søkt mye rundt her på Båtplassen uten å finne noe der det beskrives hvordan få skjell ut av et DPH drev. Noen som kan hjelpe? Mvh Prikken - bruker båten ofte :-) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 På øverste bildet vises vanninntaksdekselet som er til å skru av. På nederste bildet vises vanntilkoblingen på drevet. Skru av denne også og spyl med høytrykksspyler. Sjekk også slangen inn til transom. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Takk for flott svar. Bare for å være sikker på at jeg forstod deg riktig så er der kjølevannsslangen på det nederste bildet går inn (merket nummer 3) og kjølevannsinntaket på det øverste bildet merket nummer 19 og 20 som skal av. Og da mener du at det er greit å spyle gjennom med høytrykk? Vil du anbefale å spyle fra undervannshuset og oppover eller ovenfra og ned? Takk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Siden du er sikker på at det er drevet som er tett, antar jeg du har sjekket om at ladeluftkjøler og oljekjøler er rene og frie for saltavleiringer? Hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale deg og sjekke det. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Siden du er sikker på at det er drevet som er tett, antar jeg du har sjekket om at ladeluftkjøler og oljekjøler er rene og frie for saltavleiringer? Hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale deg og sjekke det. Jeg er ikke sikker, men vil sjekke dette før jeg begynner å skru opp de andre kjølerene. Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Hadde samme symptom for to år siden på min D4, kjørte Systemrens på sjøvannssiden av kjølesystemet og byttet impeller -> kjøling OK igjen. Du finner en del innlegg om tett ladeluftkjøler og varmeveksler på D4/D6 her på Baatplassen, så jeg ville sjekket dette også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.