Jump to content

Hvordan rense Volvo DPH drev innvendig?

prikk

Recommended Posts

Hei alle

Har problemer med kjøling på fullt turtall. Har kjørt med fullt turtall og det er ikke luft i sjøvannsfilteret så det er neppe falsk luft. Jeg er rimelig sikker på at det er blåskjell som sitter inni drevet (Volvo DPH duo prop). Skal forsøke å kjøre Systemrens gjennom kjølesystemet ved hjelp av drevpose, men tror ikke dette kommer til å løse opp og fjerne skjellene på innsiden av drevet. Hvordan får jeg skjellene ut av drevet? Kjølevannsinntakene er så små at det er ikke mye du får gjort via dem. Kan jeg stake de opp? Hvis ja, fra hvilken retning? Har søkt mye rundt her på Båtplassen uten å finne noe der det beskrives hvordan få skjell ut av et DPH drev. Noen som kan hjelpe?

Mvh

Prikken - bruker båten ofte :-)

Takk for flott svar. Bare for å være sikker på at jeg forstod deg riktig så er der kjølevannsslangen på det nederste bildet går inn (merket nummer 3) og kjølevannsinntaket på det øverste bildet merket nummer 19 og 20 som skal av. Og da mener du at det er greit å spyle gjennom med høytrykk? Vil du anbefale å spyle fra undervannshuset og oppover eller ovenfra og ned?

Takk igjen. :smiley:

Siden du er sikker på at det er drevet som er tett, antar jeg du har sjekket om at ladeluftkjøler og oljekjøler er rene og frie for saltavleiringer? Hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale deg og sjekke det.

Jeg er ikke sikker, men vil sjekke dette før jeg begynner å skru opp de andre kjølerene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...