vågholm Startet 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2015 Har tenkt å lage akterport i min gammle Princess og tenkte å kjøpe porten først Og skjære ut hullet etter måla på porten. Så noen bilder her på forumet fra ein som Hadde fått NB marine til å ta jobben og der var det satt inn ein enkel port med rør ramme og pleksiglass. Har prøvd å sende mail til nb marine og skorgenes M får ikkje svar. Noen som kan hjelpe meg med dette? Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Dette er interessant for flere. Er det noen som har erfaring med å gjøre dette selv eller anbefaling på firma som kan utføre det? Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Lagde enkel port i GRP med divinycell kjerne. Brukte 4-5 timer... Måtte få noe på plass fort etter å ha kjøpt båten. Lite praktisk med åpning rett ut med hunder og unge ombord... Åpningen var der fra før og er ikke utført av meg... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Patton Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 (redigert) Hei. Jeg har laget åpning i hekken selv, men gjorde det i omvendt rekkefølge av hva du tenker. Åpningen ble altså skjært ut først. Som mal til dør brukte jeg finer, som jeg monterte slik at jeg hadde alle hull til hengsler og lås. Deretter leverte jeg den til en lokal glassmester som bestilte opp Lexan. Han slipte til hjørner og boret alle hull til hengsler og lås. Det er forøvrig noen tråder her på båtplassen med hekkportprosjekter, bla https://baatplassen.no/i/topic/106764-lage-port-i-hekken-p%C3%A5-b%C3%A5ten/ Her ser du hvordan det ble med finerplaten. Her er "close up" av døra, om enn på tvers.... Helt til slutt ser du hele hekken. Lykke til! Redigert 6.Mai.2015 av Patton (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.