Jøran Hansen Startet 6.Mai.2015 Del på Facebook Startet 6.Mai.2015 Jeg har kjøpt meg ei snekke, er det slik at jeg kan bli medlem hos redningselskapet så har jeg krav på at de kommer og hjelper meg? Har andre krav til å hjelpe med tauing ved motorhavari? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Alle har plikt til å hjelpe. Et medlemskap hos redningsselskapet er noe man gjør fordi det er riktig og fordi det kan fort bli veldig dyrt når fakturaene på tauing kommer i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Er du medlem i Redningsselskapet får du hjelp gratis, er du ikke medlem får du hjelp da og, men med en fet regning på kjøpet. Joda alle har en plikt til å hjelpe, men det viser seg vel at det endel ganger er litt avstand mellom teori og praksis. Uansett er et godt råd å ha en bærbar VHF ombord som sikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Jøran Hansen Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 hvem selger det og hva koster en billig? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 (redigert) Tror du finner ut mye ved å gjøre et enkelt googlesøk - det er veldig mange størrelser og priser der ute. Men merk at dersom du skal ha VHF ombord er det krav til at du har VHF-sertifikat (det finnes mange greie nettbaserte kurs som du kan ta i forkant av avleggelse av eksamen). Ifht tips til deg som fersk båteier, og som jeg selv har hatt stor glede av, er å kjøpe en booster som du kan bruke ved flatt batteri. Hos NAF kan du bestille dette til litt rundt 1300 kroner og er vel verdt pengene om batteriet er flatt (som fort kan skje om du ikke er tilkoblet landstrøm og lader og ligger mye i uthavn). Om sommeren kan det ofte være ventetid om RS skal gjøre dette for deg. Og så fungerer den på bilen også om vinteren. Redigert 7.Mai.2015 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Hank Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Ta en titt på Redningsselskapets nettsider. Ellers bør du har en kaskoforsikring på båten din. http://www.redningsselskapet.no/bli-medlem/medlemsbetingelser Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Medlemskap i redningselskap er forholdsvis dyr som "slep-forsikring". (ca 900 kr) Er båten kasko forsikret dekker forsikringsselskapet vanligvis regningen som RS sender til deg (minus egenandel). Sjekk dette med forsikringen. Det lønner seg å sjekke vilkårene til forsikringselskaper nøye nå det gjelder båtforsikring. Det er store forskjell på hva de faktisk dekker. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
-Luna- Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Hvis du er medlem i RS får du som oftest rabatt på forsikringen din. Opplever at terskelen for å spørre om hjelp blir ganske lav om du er medlem. Har fått hjelp flere ganger, tau i propell og inspekson med dykker. Les på forsikringen din hva du har krav på og ta med forsikringspapirene på tur. Greit å ha om du trenger hjelp! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
wabby Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Selv er full medlem i RS, med i KNBF og har full kasko på båten. Mest pga jeg har slitt litt med å stole på båten etter det jeg har vært igjennom. Men ikke hatt behov for å bruke annet enn forsikringen per dags dato. Er absolutt verdt pengene for å ha ro i sjela når man er ute på sjøen i en eldre båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.