Jump to content

Vender for drivstoff i Bayliner til Mercruiser


Gnisten

Recommended Posts

Jeg har problemer med å få tak i 100l bensin jeg har en reservetank i Baylineren min.

Har ikke måler på reservetanken så jeg er ikke 100% sikker på om det er bensin der nå, men jeg fylte opp før en 100nm tur.
 
Når venderen står som vist på bilde (ned) tar motoren bensin kun fra hovedtanken (trodde jeg). Jeg setter venderen til høyre eller venstre kveles motoren i mangel på drivstoff.

Kan noen forklare meg hvordan dette i teorien skal virke og hva som evt.gjør at jeg ikke får drivstoff fra reservetanken?

 

 

bilde

 

Editert: Ser skriften på bildet er liten. Resevetank fra slange til venstre. Hovedtank ned i dørken. Slange til bensinfilter ned og til høyre.

Redigert av Gnisten (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Om det er en vanlig tre-veis ventil og om den nå tar bensin fra hovedtanken i denne posisjonen, så skal den vries 90 grader til venstre for å ta fra reservetanken.

 

Ser ikke helt logikken her. Hvis flow fra reservetank er som beskrevet her, hva er da resultatet ved å vri 90 grader til høyre? Stengt for begge?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei bellen. Det har du heller ikke sagt. Beklager hvis jeg uttrykte meg uklart. Jeg lurer bare på hva den 3. muligheten medfører; altså å vri venderen 90 grader til høyre.

 

Altså slik:

 

bilde

 

"Pilen" på venderen peker nå mot hovedtanken. Vendes den nedover står "pilen" mot bensinfilter/motor og til venstre altså mot reservetank.

Redigert av Gnisten (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Takk for den Lensepumpe! 033305-10 er venderen jeg har.

Av dette utleder jeg at når venderen står med "pilen" til venstre (BB); altså at venderen blir vridd 90 grader til høyre (fra "pil" ned ved drivstoff fra hovedtank) skal motor få bensin fra reservetanken.

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...