amble90 Startet 7.Mai.2015 Del på Facebook Startet 7.Mai.2015 Hei. Jeg og min samboer er på jakt etter vår første båt. Har tidligere erfaring med en del askeladden varianter, primært skjærgårdsjeep. Det vi nå ser etter, er en båt vi kan bruke til små ferier/helger. Kravet vårt er at den har soveplass til minimum 2 stk, helst toalett m/septik (eget toalettrom, ikke porta potti), kokemuligheter etc. Har sett litt rundt, og minimum må være 21/22 fot. Tror 23 fot er optimalt. Pris på maks 300 000,- og ønsker helst uteombordsmotor, da vi ikke kan skru og vil holde utgiftene lave. Håper noen har gode tips og innspill, på forhånd takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Du sier ikke noe om farts behov. Hvis ikke fart er vesentlig, så vil jeg anbefale snekke som første båt. Med innenbords ferskvannskjølt diesel. Tror du får mindre skruing på en slik enn en høyturtals påhenger, men skal ikke være påståelig. Men største problemet da er vel å få brukt opp hele budsjettet kanskje, men det bør gå det og :-) Det er ihvertfall der jeg ville begynt, hvis jeg begynte på ny, men jeg gikk og veien om rask daycruiser som første båt, dog ikke i samme prisklasse... Andre båt derimot var en nidelv 24, og den ferierte vi i i ukesvis. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Shaggylaggy Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Her får du sikkert like mange forslag, som det er mennesker. Hva slags ønske til hastighet har dere da? For min del ville jeg vurdert en nidelv 24. Riktig nok en snekke med innenbords motor, men er en fin førstebåt med praktiske løsninger:) Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Erik gikk meg i næringa der gitt :P Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Jeg tror at en av de få båtene som tilfredsstiller alle kravene dine vil være Ibiza 22 Weekender. Eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58924159&searchclickthrough=true (Pris er jo en ekstremt variabel parameter og man finner alltid løsninger på den) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
glalaks Svart 8.Mai.2015 Del på Facebook Svart 8.Mai.2015 En kompis har en drago 660 tror jeg den heter.. 22 fot med eget toalettrom. Ikke så pen da men. Min skibsplast 655 har toalett med septik, men ikke toalettrom. http://www.finn.no/57292599 655 http://www.finn.no/58987132 685, litt for dyr da. http://www.finn.no/56473321 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
amble90 Svart 8.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2015 Hei ijgen, og takk for svar. Jeg trenger litt fart, ser for oss marsjfart på rundt 20 knop er fint. maks ikke så viktg. Sitér dette innlegget Link to post
MMM Svart 8.Mai.2015 Del på Facebook Svart 8.Mai.2015 Se på Askeladden 705 voyager! Kunne den vært noe? :) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Askeladden 705 Voyager er en utrolig fin båt! Ble veldig overrasket da en venn lånte en slik for noen år siden, kunne ikke fatte at den båten var 10 år gammel da. Begynner på drøyt 300k på finn.no. Må vurderes, skal en ha båt i den størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 (redigert) Jeg tror at en av de få båtene som tilfredsstiller alle kravene dine vil være Ibiza 22 Weekender. Eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58924159&searchclickthrough=true (Pris er jo en ekstremt variabel parameter og man finner alltid løsninger på den) Den modellen er ikke å anbefale etter min mening. Hadde en sånn i familien for noen år siden, og vi opplevde den som en båt med halvgode løsninger og til tider ganske skumle sjøegenskaper. Den ble solgt rimelig kjapt. Redigert 9.Mai.2015 av ranger1000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Askeladden 705 Voyager er en utrolig fin båt! Ble veldig overrasket da en venn lånte en slik for noen år siden, kunne ikke fatte at den båten var 10 år gammel da. Begynner på drøyt 300k på finn.no. Må vurderes, skal en ha båt i den størrelsen. Uforskammet mye plass og fleksibel båt dette. Klassiker. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
amble90 Svart 9.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Askeladden 705 så bra ut, den skal vurderes, noen som har erfaring med regal 2450 cuddy? riktig nok 25 fot, men jeg likte utformingen, har ikke sett den i virkeligheten, og vet lite om merket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.