Jump to content

Lakke over Benar olje?

Muhammed

Recommended Posts

Vi skal olje litt på styrehuset snart. Der ble det først brukt Benar m/UV-filter (altså den med farge), og siden er det oljet over med den fargeløse. Det ga et ganske så blankt resultat. Nå tenker jeg bare å bruke den med UV-filter pga at det er blitt store variasjoner i fargen på mahognien etter hvert. Selve oljinga er jo bare en lek, selv med mange strøk - det er pussinga som sliter på tålmodighet og krefter!

Jeg tror ikke du skal/trenger lakke over ojla.

Redigert av kapptein (see edit history)

Skroget mitt var oljet med Benar, men etter at jeg overtok den (For 3 år siden) har jeg brukt Ravilakk og Clipper 2 (Jotun). Aldri hatt noe problem med dette. Det sitter som et skudd, med kun mattsliping hver vår, og overlakking med ny lakk.

Fred Ivar

Hvorfor trenger du å lakke over? Bruker du den blanke Benaroljen, blir resultatet veldig blankt :smiley:

Jeg brukte nemlig feil et år, og har fortsatt et skap i cabin som står og skinner,- har enda ikke kommet så langt at jeg har rettet opp fadesen... :wink:

Hvorfor trenger du å lakke over? Bruker du den blanke Benaroljen, blir resultatet veldig blankt  :smiley:

Jeg brukte nemlig feil et år, og har fortsatt et skap i cabin som står og skinner,- har enda ikke kommet så langt at jeg har rettet opp fadesen...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ønsker en slitesterk overflate på dekket, og hadde derfor lyst til å lakke.

OBS! Benar-olje inneholder også litt lakk, det er ikke ren olje som i Owatrol. Bruker Benar på garasjeporten, 4-5 strøk så er den blank som bare det. Høres ikke ut som det er noe problem å lakke i tillegg over, men jeg har ikke prøvd selv. Det går jo an å eksperimentere litt på en trebit, eller en mindre detalj.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...