Jump to content

Lakke over Benar olje?


Muhammed

Recommended Posts

Vi skal olje litt på styrehuset snart. Der ble det først brukt Benar m/UV-filter (altså den med farge), og siden er det oljet over med den fargeløse. Det ga et ganske så blankt resultat. Nå tenker jeg bare å bruke den med UV-filter pga at det er blitt store variasjoner i fargen på mahognien etter hvert. Selve oljinga er jo bare en lek, selv med mange strøk - det er pussinga som sliter på tålmodighet og krefter!

Jeg tror ikke du skal/trenger lakke over ojla.

Redigert av kapptein (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skroget mitt var oljet med Benar, men etter at jeg overtok den (For 3 år siden) har jeg brukt Ravilakk og Clipper 2 (Jotun). Aldri hatt noe problem med dette. Det sitter som et skudd, med kun mattsliping hver vår, og overlakking med ny lakk.

 

Fred Ivar

Link to post
Share on other sites

Hvorfor trenger du å lakke over? Bruker du den blanke Benaroljen, blir resultatet veldig blankt  :smiley:

Jeg brukte nemlig feil et år, og har fortsatt et skap i cabin som står og skinner,- har enda ikke kommet så langt at jeg har rettet opp fadesen...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ønsker en slitesterk overflate på dekket, og hadde derfor lyst til å lakke.
Link to post
Share on other sites

OBS! Benar-olje inneholder også litt lakk, det er ikke ren olje som i Owatrol. Bruker Benar på garasjeporten, 4-5 strøk så er den blank som bare det. Høres ikke ut som det er noe problem å lakke i tillegg over, men jeg har ikke prøvd selv. Det går jo an å eksperimentere litt på en trebit, eller en mindre detalj.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...