st.bernard Startet 9.Mai.2015 Del på Facebook Startet 9.Mai.2015 Nokon med erfaring i å justere skjæring på fast justerbare propeller ? Nogva N4.50 motor og fastjusterbar propell. ny propell som må justerest, får kun 1400 omd, skal ha 2800 omd på max Haster :) Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Du skriver ikke hvilket fabrikat på prop.,. men du må sikkert ta båten på land. I akterkant av propellhodet finner du en justering-skrue med en kontramutter på. Løsne kontramutteren og juster til mindre stigning på vingene. Alle vingene kommer samtidig. Sett fast kontramutter igjen. Håper dette er til litt hjelp. Slik gjorde jeg det på West Mekan propell. Sitér dette innlegget Link to post
st.bernard Svart 9.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Nogva fabrikat, nyutvikla fasong på blad, litt kortere men breiddare vingar. Ja veit korleis eg skal justere men lurte på om nokon hadde erfaring med kor mykje justering som trengst ? Antall omdreininger på justerings skrue ? Slik at eg ikkje justerer meg heilt ut på viddene :) Båten ligg på land ja, men håper å sleppe å ta den ut og inn fleire ganger :) Kor mykje måtte du Ballard justere på din med West mekan anlegg, reknar med det er omtrent same justerings stigning ? Sitér dette innlegget Link to post
st.bernard Svart 9.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Eksempel : 1 omdreing på justerings skrue er det lik 100 omdreinger eller 500 omdreinger meir på turtallet ? Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Skal vel godt gjøres å treffe rett turtall med en gang. Det var slik for meg husker jeg, for mange år siden. Litt prøving og feling var det. Kan dessverre ikke si noe mer enn dett. Sitér dette innlegget Link to post
st.bernard Svart 9.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 takk for svar Ballard :) Har justert 5 millimeter på huset i forhold til propell blad no, so får eg svar imorgon når eg får vatn under kjølen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.