Joakimwk Startet 9.Mai.2015 Del på Facebook Startet 9.Mai.2015 Jeg har en hurricane 470, med yamaha 115 v4. Noen forslag til riktig propell til den? Per dags dato står det original propell på den :) har ikke fått prøvd den med motoren enda, skal hente motoren neste uke. Takk for svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 En kamerat hadde en 470 med Yamaha 90,den fungerte best med 13 1\4 X 21. Prøv den med propellen som står på,og sjekk hva slags turtall du får med den. Så spørs det jo om du skal ha alu,stål,eller cleaverpropell da. At motoren står i riktig høyde er også viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Joakimwk Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2015 Ok! Ja, jeg tenkte jeg skulle sjekke opp det, når jeg fikk den. Skal mest sannesynelig hente den på onsdag, så skal få prøvd da Sitér dette innlegget Link to post
Joakimwk Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Jeg har fått tester båten nå, gjør ikke mer en rundt ca 35knop på rundt 4000omdr. Dette med litt tilt, så begynner den og "vagge". Senker jeg tilten, synker turtall og knop.. Har blitt anbefalt ballistic 13 1/4 23" 3 blads propell. Må motor evt heves litt? Noen forslag på hva som bør gjøres? Har ikke noscone eller heis på båten.. Takk for svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 4000 o.min og 35 knop er alt for lite hvis det er på full gass,du bør vel ligge på rundt 5500. Dette kan være at du har altfor tung propell,altså for høy stigning. Hvilken propell står på nå? Kan også være at du må heise motoren endel,men vanskelig å si uten å ha sett det. Legg gjerne ut et bilde bakfra hvor man ser motoren i forhold til skroget på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.