Shaggylaggy Startet 9.Mai.2015 Del på Facebook Startet 9.Mai.2015 For å ikke rippe opp i en stor diskusjon jeg fant her på båtplassen, så skal jeg ikke kalle det for kjølsvinet (noe jeg tidligere har oppfattet som bunn av båten) Så til spørsmålet. Har en sjømann 22 snekke, hvor det har blitt laget skott bortover i kjølen (5stk), med en form for vanngjennomløp i toppen av alle sammen. problemet mitt er egentlig at det sikkert siden tidenes morgen har kommet en god del olje i vannet der. Er derfor ute etter en løsning for å få vasket dette ordentlig, uten å slippe for mye olje ut i naturen. Noen som har en lur løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Mai.2015 Del på Facebook Svart 9.Mai.2015 Jeg pleier å sprute godt med Zalo nedi der, etterfulgt av 3-4 liter med varmt vann. Deretter suger jeg blandingen opp igjen med samme sugepumpe som jeg benytter ved oljeskift på motoren. For lettere å styre sugeslangen stikker jeg den ned i en 60-70cm lang bit av elektrikerrør. Et par runder med denne prosedyren pleier å hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.