jcjohansen Startet 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2015 lurer på en sak, har polert hele båten å dette blei ett meget bra resultat ut ifra åssen båten så ut:) men oppe på dekk foran å bak er det jo ruglete mønster for å ikke skli, prøvde å rubbe å polere på dette også men det skjedde absolutt ingenting, like matt å fælt. er det noe spesielt man må bruke på dette? bruker autosol til rubbing å til crom å bruker no nano til slutt, husker ikke helt hva den o\polish heter Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Mitt råd er å vaske rent, og bruke dette området til å gå på som antiskli. Ikkeno polering. Jeg bruker høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Ok, men det er så matt å grått, er det noe jeg kan vaske med for å få opp litt glans? Kraftverk? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 (redigert) Nå har jeg kanskje et enklere mønster enn deg, se bilde, men jeg bruker noe som heter Turtle Marine Cleaner (ikke rubbing og ikke polish) sammen med en grov pad på poleringsmaskinen. Det blir rent og ikke glatt. Redigert 10.Mai.2015 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Nero II Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Jeg har også slike "gåfelter " på snekka. Jeg har tenkt som så at den reelle funksjonen til wox og polish er å forhindre oksydering fra gelcoaten. Derfor har jeg smurt inn og gnukket av , der som på resten av båten, men uten å ha noen forventnigner til resultat. Jeg har tenkt som så at da har jeg i det minste gjort mitt for ta vare på båten i år også. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Ta ei fille med Polytrol fra owatrol og rubb det godt inn, blir noe sånt som dette: Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Ok takk for gode svar;) Sitér dette innlegget Link to post
FinnSi Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Jeg brukte håndrens av typen Permatex Fast Orange og skrubbet den ruglete overflaten med en Jordan skurebørste, dekket har aldri vært så rent siden jeg kjøpte båten. Polerte og vokset med Collinite etterpå. https://baatplassen.no/bildearkiv/47/47822/1431289281.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Jeg brukte DA maskin med Shurhold polerbørste og Mequiers power cut compound. Da ble det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Hei, I mange år har jeg benyttet skrubb + et middel fra Hempel for dekk. Dette var både tungvint og resultatet dårlig. Har istedet benyttet høytrykkspyler i mange år nå. Mye bedre resultat enn skrubb og mye hurtigere og enklere. Advarsel! Høytrykk spyler skal ikke benyttes på båt. Så pass på at den ikke kommer nærme beslag og lister som skal holde tett og hindre vann intrengning. Etterpå når det har tørket, så heller jeg på Jotun HardWax ( en tynt flytende væske, som egentlig er siste finish etter polering). Jotun HardWax gir pent resultat som holder skitten borte, og det er ikke glatt å gå på. Advarsel! Dette er min erfaring på mitt dekk, dette kan være glatt og farlig på andre dekk, så prøv det ut først på et ufarlig sted. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 11.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 takker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.