Barstad Startet 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2015 Hei. Kan noen av dere forklare meg hvordan jeg får smurt denne rorhylsa? Båten er en nidelv 24 Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 any one? ? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Er det ingen smørenippel på den noe sted ? Det er det på min,er ganske lik type ! Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Det bør vel ligge en smørenippel eller en greasekopp under den røde platen. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Den røde platen er dieseltanken, så det håper jeg ikke.... Det er to merkelige skruer som står på hylla, men jeg finner ingenting som ligner på smørenipler... Kan det være de to firkantede mutrene da? Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Står på hylsa skulle det stå.... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Med forbehold om at jeg tolker bildet ditt riktig: De to skruene med firkanthode du ser på bildet er set-skruer som skal sørge for at rorakselen dreies når armen manøvreres. Dette har altså ikke noe med hylsa å gjøre, den sitter lenger ned. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Det er vel ikke sikkert at det er noen smøring? Hvis lagrene er av fiber, så blir de vel smurt av sjøvannet. Pakkboksen i seg selv trenger ingen smøring. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Aha, ja jeg har virkelig ikke anelse, men en talgpakning kan man vel "dra" ti? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Hvis den lekker, så kan du trekke til. Men ikke mer enn at lekkasjen stopper. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Så da er det, ved en eventuell lekkasje, mutteren der de to skruene er satt inn som skal skrues til? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Under den mutteren er det vel mest sannsynlig en o-ring som holder vann ute, hadde selv akkurat lik båt og skrudde av alt sammen og klinte nedimellom vannfast fett. Noe nippel er det ikke nede i røret men du kan jo selvsagt sjekke ved å demontere all mulig stas før du trekker tanken opp. Ingen morsom jobb men jeg måtte gjøre det siden skilleveggen i tanken løsnet i sveisen og tømte seg o kjølsvinet Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Så lenge alt er tørt, og fungerer som det skal mtp ror og dieseltank, så tror jeg jeg lar alt stå som det er. Nå vet jeg iallfall at jeg ikke skal lete etter en smørenippel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.