Efre Startet 10.Mai.2015 Del på Facebook Startet 10.Mai.2015 Jeg kunne tenkt meg en selvsugende lensepumpe, da de nedsenkbare ikke får med seg det nederste i kjølenJeg har jo selvsagt en messing dekkspumpe jeg kan trø til med der, men en flottør evt bryter er jo mer hendig da.De selvsugende har jo også en ofte en fordel hva gjelder tørrkjøring og tåleevne av drit, men om en ser vekk i fra akkurat det. Det som slår meg. Er disse pumpene langt mindre effektive enn en typisk std. nedsenkbar?Er der noen impeller/membran som utmerker seg mht. kapasitet/effektivitet?-Sjur Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Løfter denne. Har også kikka litt på selfpriming pumpe. Men de er svindyre. Og ikkje alle tåler tørrkjøring. Eg skal la den gamle pumpa ligge fortsatt på skrå nedi der den ligger i dag, slik at kapasiteten uansett vil bli bedre med en ekstra pumpe. Har Sjuren mulighet til sugende pumpe i tilleg så blir vel det optimalt ? Mitt problem er å finne billig nok pumpe. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Maritim har fått inn en som ser ut som kopi av Jabsco sin dusjlenespumpe. Ser og oppleves helt lik, bare at den koster 1500 istedenfor 2500. Ja, de er mindre effektive enn en nedsenkbar, men det tar de igjen ved at de suger til siste dråpe og kan monteres hvor som helst. Dette er membranpumper så de kan kjøres tørt. Viktig å huske silfilter på sugesiden. Anbefaler Jabsco sitt. Det finnes andre billigere filtre på bla maritim med skrue som holder glasslokket, men de lekker ofte inn vakuum og da blir det null sug. Om man tenker lensekapasitet ved vannintrengning bør man ha en stor nedsenkbar i tillegg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 (redigert) Er det denne du mener? (Varenummer: 7452-04) Redigert 12.Mai.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Ja, det er den. Men filteret er noe dri.. Sila passer dårlig og O-ringen mellom skrue og glass tetter ikke om den har vært skrudd opp noen ganger. Jabsco sitt med halvtørns skrulokk er tingen. Fåes bl.a på LaSa.. 3/4" inn og utløp. Passer nok fint i sagaen din med dyp kjøl innvendig. Lager man seg en manifold med noen nippler, t-stykker og kraner kan man suge fra flere steder ved behov, samt ha en løs "vannsugerslange" om man vil. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.