tobixen Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Jeg tror det er en god ting at slike saker som denne blir debattert - jeg tror det virker forebyggende. Kanskje det er publikum i salen som vil være litt mer forsiktig neste gang det kan bli aktuelt å kombinere alkohol og båtføring ... Nå ble jeg tørst, gitt. Bra vi har drikkevann ombord :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Den preventive effekt gjennom omtale i media og forum vil forhåpentligvis få en til å vurdere sine handlingsalternativer. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Nja.. vet ikke helt. Når man inngår en avtale med feks RS og så ber om å få brukt den avtalen i fylla, eller med forsikring, ja da blir det fort vanskelig. Avtalen med RS gjelder assistanse mm OM man er medlem, noe vi ikke vet om den aktuelle eieren var. Ved ulykker, og nødsituasjoner, f.eks når en båt holder på å gå ned etter en grunnstøting, noen har falt i vannet og blitt borte blir det mer på lik linje som om brannvesenet eller ambulansen rykker ut. HRS og nødetatene kan også rekvirere eksterne firmaer om det er hensiktsmessig for nødsituasjonen. Det er slike tilfeller jeg mener at menigmann aldri ser regninga på. Tror her det dreier seg om regningen for selve bergingen av båten utført av det eksterne firmaet etter at nødsituasjonen var avklart og båten sikret (eller gått ned). De tilfellene tror jeg adresat for regningen avklares før de setter i gang. Godt mulig gjennom forsikringsselskapet som vil kjøre regress. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.