Jump to content

Tennfjord hydraulisk styring. hvor få tak i simmeringer?

boble65

Recommended Posts

Rolls Royce Marine i Brattvåg v/Andreas Ytrelid har en del pakningssett til diverse Tenfjord Styremaskiner. Både til pumpene og til sylindere.

Han treffes på direkte nr 70 20 88 05, eller via sentralbordet 815 20 070.

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 1 år senere...
  • 1 år senere...

Hei.

Jeg har fått kjøpt et kit til Tennfjord 5R-JR.1.12 styrmaskin, for og reparere lekkasjen på styremaskinen. Men det jeg trodde var "bare" simmeringer var 11 stykk av forskjellig typer. 

Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe tegninger og kanskje noe veiledning på monteringen av disse.

Bjarne

En slik styresylinder er ikke veldig komplisert. Om du er systematisk når du demonterer bør det være kurant å finne ut hvor de ulike tetningene skal sitte. Ta gjerne mange bilder etterhvert som du demonterer, så har du mulighet til å gå tilbake og se hvordan det var. Pass på å ikke blande sammen gamle og nye tetninger, det er fort gjort. 

Og om du dokumenterer her i tillegg er vi mange som blir fornøyde. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Her er hvordan jeg byttet tetninger på en styresylinder fra Bosvik. Jeg antar at dette ikke er veldig ulikt Tennfjord sine modeller. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...