Jump to content

Prosjekt, bygge om winrace 22 fra innenbords til utenbords


Siw Elektra

Recommended Posts

Kjøpte desverre brakett av en som stakk av men penga derfor har det gått mye ekstra tid, men får forhåpentligvis den nye i slutten av uka så da blir det å kaste på motoren

Håper du finner ut hvem den jævelen er og får pengene igjen. 

Uansett, ser meget bra ut den braketten der! :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Til vinteren er det en del ting som skal gjøres om. Blant annet bytte farge. Det røde på båten er så slitt og klarer ikke å få igjen glansen sin. Men hvem farge tror dere hadde vært fint. Har stort sett sett de i blå eller rød så har tenkt å finne en annen. Svart, grå, gull. Hva tror folk hadde passa???

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Rakk å få båten på vannet før sesongen var over. Fungerte veldig bra, men skal bygge om litt mer bak i vinter da jeg vil ha braketten rett på båten, uten rør imellom. Så nå jeg jeg fått båten inn og startet å demontere igjen. Så kommer det nye oppdateringer etterhvert.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hei, Ramla over denne tråden med stor entusiasme.. jeg har en lik en med 175hk på hydraulisk brakett.. Fungerer igrunn veldig bra, men jeg sliter med å tilte motoren helt opp av vannet, dette ser jeg du har løst ved å skjære ut det lille rommet bak der? Jeg har sett mange versjoner med varierende suksess av den måten å gjøre det på så det har ikke fristet ikke meg, inntil nå! Ser du har fått det til på en pen måte! Men hva er de trekantene (uthevingene) nederst i motorbrønnen der?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Siw Elektra: Ser tråden er gammel, men håper du enda får varsler og kan svare her inne. Hvor mye ca brukte du på dette i kroner og øre (med unntak av påhengsmotoren) ? 

 

Jeg vurderer en båt som jeg i så fall skal bygge om til utenbordsmotor, men litt usikker på hvor jeg havner økonomisk på en sånn ombygging. Ser ut som du er i samme liga som meg når det kommer til hvor mye du kan ordne selv, så det hadde vært interessant å høre sånn circa. 

Link to post
Share on other sites

The Mog skrev On 29.7.2016 at 12.45:

Hei, Ramla over denne tråden med stor entusiasme.. jeg har en lik en med 175hk på hydraulisk brakett.. Fungerer igrunn veldig bra, men jeg sliter med å tilte motoren helt opp av vannet, dette ser jeg du har løst ved å skjære ut det lille rommet bak der? Jeg har sett mange versjoner med varierende suksess av den måten å gjøre det på så det har ikke fristet ikke meg, inntil nå! Ser du har fått det til på en pen måte! Men hva er de trekantene (uthevingene) nederst i motorbrønnen der?

Hei på deg. Får vel være litt aktiv igjen. De trekant jerna er kun for pynt. 

Link to post
Share on other sites

Raymond Engmark skrev On 14.8.2017 at 1.44:

Siw Elektra: Ser tråden er gammel, men håper du enda får varsler og kan svare her inne. Hvor mye ca brukte du på dette i kroner og øre (med unntak av påhengsmotoren) ? 

 

Jeg vurderer en båt som jeg i så fall skal bygge om til utenbordsmotor, men litt usikker på hvor jeg havner økonomisk på en sånn ombygging. Ser ut som du er i samme liga som meg når det kommer til hvor mye du kan ordne selv, så det hadde vært interessant å høre sånn circa. 

Si jeg har brukt 3000 kr på glassfiber, sparkel og lakk. 500 i vannfast kryssfiner som er i huller der drevet har sitti. 1500 i syrefast 5 mm plate på innsiden og utsiden. Skal legge ut nye bilder. Har skjedd litt siden sist. Ga vel 6000 kr for brakett. Så sikkert 2000-3000 kr på småting. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...