Jump to content

Kabelstrekk på P460/P440


Vedvards

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen her som har strekt kabel på Princess 460 eller 440?

 

Har kjøp meg måler til septiktanken som skal inn på NMEA nettet i båten (Raymarine) slik at tanknivået leses av på plotteren (C125)

Derfor må jeg fra septiktanken fremme og opp til plotter over vinduene inne (NMEA kabel)

 

Skal også trekke en kabel fra svinger og inn på samme sted, ev opp til dashboard på flybridge.

Her skal jeg også bare inn på NMEA nettet (CP100/CPT120)

 

Noen som har gått denne løypen før meg?

 

Mvh

Vidar

 

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har en 420, men tror det er samme konseptet.

For å trekke kabel fra dashbordet til septiken må du ta ned bakerste takplate i gjestelugaren + skru bort bakplate i klesskapet.

Da kan du trekke en kabel fra dashen til skapet og ned i bakkamt av dette - da når du det fra luken i dørken i gjestelugaren.

Jeg gjorde lignende operajon for litt siden. La da inn to eletrikerrør(slanger) slik at jeg slipper å demontere en annen gang.

 

For å nå helt opp til instrumentpanelet over styreposisjonen må du tre ledningen fra dashen og bakover under manøverhendlene, opp gjennom vindusstolpe (denne er, hos meg, kun festet med borrelås på midten + at den står i spenn oppe/nede), og frem til panelet.

Dette siste stykket kan være litt kronglete, men ved hjelp av en ståltråd fikk jeg det til. :clap:

La jeg inn en trekkesnor som jeg kan benytte ved senere anledninger :thumbsup:

Jeg har også lagt opp en 50mm slange fra under dashbordet på fly til bak panelet over førerplass.

Redigert av dacapo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...