Jr. Startet 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2015 Har en Sunwind 14, som guttungen har som et oppussingsprosjekt. Demontert vindskjerm etc, men ønsker også å tette alle huller fra gammel innredning. Som instrumenter, høgtalere etc. Største hulla er nok 8- 10 cm i diameter. Tenkte meg to alternative løsninger. Enten legge ny hel glassfiberplate over hullene på utsiden, og dekke hele veggen hvor hullene er, pusse kanter etc. Eller å legge plate/glassfiber bak hullene og sparkle ut, pusse etc. Noen som har innspill på hva som er best, eller om det finnes andre gode, enkle løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 Jeg "forskalte" baksiden, etter å ha revet opp kanten på hullet. La i lag på lag med glassfiber i polyester, og sparklet over med gelcoatsparkel. Men det var bare et lite hull..ca 3 cm i diam.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 (redigert) Slipe på baksiden, og sparkle med glassfibersparkel bør gjøre susen. Bruk en rundsliper til å kone hullene litt så sitter sparkelen bedre. Redigert 12.Mai.2015 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 (redigert) Hvit polykarbonat/lexan plate kan jo være et alternativ http://www.mesterglass.no/public.aspx?pageid=89097 http://www.plastkompaniet.no/pages/produkter/plater/polycarbonat-plater.php Redigert 12.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jr. Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Slipe på baksiden, og sparkle med glassfibersparkel bør gjøre susen. Bruk en rundsliper til å kone hullene litt så sitter sparkelen bedre. Hei - takk for svar, men litt usikker på hva du mener med "slipe på baksiden" ? Mange av hullene sitter slik til at det nesten ikke er noe plass på baksiden. Det å slipe litt rundt hullene var en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Jr. Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Jeg "forskalte" baksiden, etter å ha revet opp kanten på hullet. La i lag på lag med glassfiber i polyester, og sparklet over med gelcoatsparkel. Men det var bare et lite hull..ca 3 cm i diam.. hei - takk for godt svar. Hva brukte du til å "forskalte" baksiden med - glassfiberstrie, plastplate etc. ? Ble overgangen fra hullet der du sparklet blank og fin ? - har fått noen tilbakemelding på at det vil være vanskelig å få dette jevnt og fint når det blir litt større hull. Og de jeg sliter med er jo også litt større enn den jobben du gjorde. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Jeg gjorde en slik jobb på en båt jeg pusset opp, og da tok jeg det i to omganger. Først slipte jeg rent på for og baksiden. Så blandet jeg en veldig liten blanding polyester, og støpte fast kun EN bit på baksiden av hullet som tettet åpningen. Tror jeg brukte vevd matte, som holder fasongen på en helt annen måte enn CSM. Når den var herdet hadde jeg mothold og kunne fylle hullet med masse biter av matte jeg hadde klippet ut. Til sist la jeg på en bit av en plastplate jeg fikk satt fast med noen tvinger. Da ble forsiden ganske glatt og det var behov for lite sparkel og pussing til slutt. Da har du en måte å gjøre det på. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.