Jump to content

Lekkasje vanntanker - eller annen plass :-(


New Attitude

Recommended Posts

Dufour 40 med to vanntanker.

 

Problem 1:

- fyllt opp tank #2, og etter ett døgn og et forbruk på ca 30 l var den tom (160l)

- vann mellom skrog og innerliner, ble pumpet ut

- fyllte tank #1 (200l) og slo over på den.

 

Problem 2:

- Tankmåler viste full. Ett døgn senere og et forbruk på max 50 l, går denne tanken også tom.

- skulle tro det lå ca 150l vann å pumpe ut. Niks, kanskje bare 20-30l

 

Problem 3:

- aner ikke hva som har skjedd

 

  • Vannpumpen går ikke når vann ikke brukes - antar at lekksajen ligger mellom tank og vannpumpe?
  • at begge tankene skule slå lekk samtidig er rart (står varme på i båten hele vinteren, og har knapt vært dager med minusgrader hvor vi bor. Kan en da anta at lekkasjen er mellom manifold for bytte tank1/2 og vannpumpe?
  • det er ikke vann under dørkplatene akenfor galleyområdet (der hvor switch mellom tanker/varmtvannsbereder/vannpumpe ligger
  • knusktørt i området rundt vannpumpe og varmtvannsbereder
  • ingen drypp å se fra koblinger (whale hurtigkoblinger), og tørt langs alle slanger

 

Her stopper all logikk for meg :-(   Er det noe jeg burde ha sett eller tenkt på?

 

Har nå fyllt tank #2 helt full, og stengt ventil ved omkoblingsmanifolden mellom tankene - kanskje jeg blir klokere?

 

Båten ligger i ro i havnen.

Redigert av New Attitude (see edit history)

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...