okristi Startet 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2015 Hei. Har en Selco 18 som jeg har snudd og ser at bunnen er litt konkav. Det dreier seg om maks 5-6 mm og stort sett bare fra bunnen og opp til første stegliste. Det kan vel være en fordel med en konkav bunn ved tung motor og mye vekt der bak, men jeg bygger om til utenbords og har planer om å installere en 60 hk Evinrude eventuelt en 70 hk Yamaha på badeplattform (brakett med oppdrift), så er litt bekymret for overplaning. Bilder av prosjektet finnes her. Hva tror ekspertisen her? Bør jeg fjerne den konkave formen på skroget? Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
ivar Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 med 60-70hk ville jeg ikke vært spesielt bekymret , og med såpass beskjeden motorvekt er det neppe nødvendig å ha oppdrift i platforma. (Om du likevel velger det, bygg slik at den ikke er nedi vannet når båten planer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
okristi Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Hei Ivar og takk for kjapt svar. Da får jeg vel slå meg til ro med at dette går bra Plattforma er laget med oppdrift som et step i skroget og vil ikke være nedi vannet når båten kommer opp i plan. Det blir spennende å prøve dette ut, men jeg har enda noe arbeid igjen før det blir sjøsetting. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
okristi Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Legger inn noen bilder som viser den konkave formen. På bildet under vises hvordan vi har konstruert bunnen på forlengelsen som blir motor braket med oppdrift og badeplattform. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.