John_Kr Startet 14.Mai.2015 Del på Facebook Startet 14.Mai.2015 Skulle montere både navneskilt og registreringsnummer (Securmark) i dag, men fant ut at det ble ikke så enkelt. Fikk satt på navnet på båten uten nevneverdig problemer, men med securmar skiltet så ble det problemer, fikk bare luftbobler under på grunn av at filmen var så tynn. Sikkert jeg som ikke har tilstrekkelig kunnskap, men alikevell... Det endte med at de ble kassert... En annen sak er at de ikke ser fine ut heller, det er så mye skrift og strekkoder at de virket rotete og store. Tviler på at jeg setter på nye. Skiltene fra Båtregristret er av en helt annen type, mer solid og finere, vurderer å flytte min registrering dit i stedet hos securmark. Hva koster nye skilt da? Hva mener dere om dette? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Dagsven Svart 14.Mai.2015 Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 Jeg og syntes de ser store og lite "lekre" ut. Har vurdert å ta bort mine. Sitér dette innlegget Link to post
Fjorddykkeren Svart 14.Mai.2015 Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 Er man nødt til å sette på skiltene fra RS/Securmark? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Mai.2015 Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 Du kan få nye merker tilsendt i fra Securmark. Koster vel 100.- kr. for et sett. Kan også klippe av alt av strekkoder og skrift slik at bare selve nummeret står igjen. Da blir skiltet mye mindre og dessuten "finere". Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 (redigert) Klippe bort ja, kanskje det, det var smart..., unsett så må jeg ha nye... Planen var å sette på skiltene på siden av båten som vanlig, men må de være der da? Tenkte etterpå å bare sette det dete ene merke bak, men monteringen gikk ikke bedre der heller, dermed ble jeg skilt løs... Redigert 14.Mai.2015 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Dagsven Svart 14.Mai.2015 Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 Ser jo poenget med disse skiltene! Skal jo være prevansjon mot tyveri, så ikke rart at de skal syntes! Om det hjelper mot tyveri?? Ganske sikkert ikke. Min båt har hotell i bevoktet havn med svært liten grad av forsvinning, derfor jeg plukker dem av. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 (redigert) Uansett så burde de vært laget av et tykkere materiale og ikke en syltynn film som nesten er umulig å få på uten luftbobler, det burde også være innebygget refleks. Redigert 14.Mai.2015 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Jeg finner ikke noe regler rundt dette med krav om skilt eller plassering skilt, dersom jeg blir å skaffe nye så vil jeg plasser de bak på båten slik at de/den ikke er så synlig. Jeg forstår at de skal være synlig, men de behover ikke dominere båten på en slik måte at det representere et reklameskilt, reklame har vi nok av. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.