Jump to content

Trenger anbefaling til kjøp av ny 9,9 hk påhengsmotor

JoBj

Recommended Posts

Skal gå til innkjøp av tre nye 9,9 hk påhengsmotorer. Det kan være en fordel om de kan skremmes opp til både 15 og 20 hk også, det kan bli aktuelt etterhvert.

Båtene motorene skal stå på er pioner 15. Har tidligere hatt tohatsu 2-takt og disse har vært forholdsvis driftssikre. Har de siste årene prøvd både tohatsu 9,8 4-takt og yamaha 9,9 4-takt. Tohatsu 9,8 er merkbart sterkere enn yamaha, sistnevnte virker rett og slett slapp. 

Trenger gode råd om hvilke motorer jeg skal gå for, håper noen kan bidra med innspill.  :smiley:

har selv Yamaha 9,9 som straks ble skremt til 15.

i fjor sommer ramlet det en ny forgasser i mine hender å det er 20 hk.

fikk tidligere i sommer byttet propell og med 9/14 x 12 gik båten i 28,2 k, men propell var for tung og byttet til 9/14 x 11 nå går båt(ribb) med meg og fru litt over 25 k.

meget fornøyd med denne motoren klart å anbefales, stille, går billig, men er som andre 4t tung ( ca 48 kg)

mvh

catano

Mvh

catano

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...