Jump to content

Hvor finner en nye releer til Engbo 32 vinsj

Roger jo

Recommended Posts

Etter endel feil søking ser det ut som et  av releene henger, etter fri-kopling (utslipp) .

et teknisk slag kan en kjøre opp  veksle mellom full og sakte går bra og parkere.

Men  når en skal slippe dreggen så er det slutt da henger releet  igjen og sikringen går..

Dette er de berømte  CB  releene noe annet står ikke på de.

Her fire av de

bilde

fra siden

bilde

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Så lenge Engbo holdt til i Tønsberg var det utmerket service å få, de fikset alt mulig til en bra pris. Nå må du kontakte Sleipner, forhåpentligvis får du et annet svar enn det jeg fikk; "nei den er utgått så du må kjøpe ny baugpropell. Lykke til.

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Så lenge Engbo holdt til i Tønsberg var det utmerket service å få, de fikset alt mulig til en bra pris. Nå må du kontakte Sleipner, forhåpentligvis får du et annet svar enn det jeg fikk; "nei den er utgått så du må kjøpe ny baugpropell. 

Ja det skal bli spennende å se hva de svarer.

Ilas har kjøpt Engbo og har deler

Forsøker en mail til de og.

Har lett etter erstatning mulig 4 av disse 200A og bygge nytt brett.?? 900W motor

bilde

Ein ankervinsj 12 volt 900 watt - hmmmm

Hvis ein no reknar godt med spenningsfall og litt overlast, lat oss sei 10 volt og 100 A.

Den tøffe jobben for eit slikt rele er å slå av ved stor belastning, men dette releet som du her avbilder er merkt med 200 A, og det bør vera nok. Likevel tillet eg meg å foreslå å kjøpa eit ekstra, kall det gjerne reservedel.

Magne

Svart (redigert)

Jeg har to relé til Lewmar vinsj. Kan det være av interesse?

Takker for tilbudet men, det ser ut som tilpasningen kan bli en utfordring.

Maritim selger startreleer for dynastarter. De burde være kraftige nok.

https://www.maritim.no/startrele-dynastarter#.VVhc4MsaySN

Takker denne ser veldig lik ut,  sender de en mail om de har noen data om den.

PS. ved nærmere ettersyn så er det skjærekant på alle releene, så det ser ut som festebraketten på den fra Maritim er kuttet vekk.

Det kan være så enkelt, TAKKER.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Så lenge Engbo holdt til i Tønsberg var det utmerket service å få, de fikset alt mulig til en bra pris. Nå må du kontakte Sleipner, forhåpentligvis får du et annet svar enn det jeg fikk; "nei den er utgått så du må kjøpe ny baugpropell. Lykke til.

Har samme erfaring i dag brevet fra SLEIPNER var negativt """har ingen deler kjøp ny vinsj"""

Har samme erfaring i dag brevet fra SLEIPNER var negativt """har ingen deler kjøp ny vinsj"""

Merkelig holdning da vinsjene til Sleipner er Engbovinsjene. Nå er de riktig nok i nyere utgave hvor man får den store boksen (hjernen) med på kjøpet.

Baugpropeller tok ikke Sleipner med seg Engbo sine i programmet. Der ble Engbothrusterne bare faset ut. Noe som kan gi problem fremover for oss med Engbo og QL-thrustere. Hvertfall når lagrene blir tomme hos diverse deleforhandlere.

Når det gjelder startreleene for Dynastarter, så er disse konstruert for å "ligge inne" (med spenning på spolen) i kun kort tid av gangen. Du bør i hvertfall teste dette nærmere før du eventuelt monterer et slikt rele på ankervinsjen. Dette er selvfølgelig avhengig av hvor klang tid det tar å dra inn ankeret, men jeg tror faren er stor for at spolen i releet vil bli svært varm.

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...