stsoleil Startet 9.Mai.2005 Del på Facebook Startet 9.Mai.2005 Var uheldig i helgen. Skulle demontere vindusviskermotor, og klarte "selvsagt" det kunstsykket at det ene frontglasset ekspolderte. Utrolig hvor mange bitte små biter det blir av ca 1.2 x 1.1 m herdet glass...... Så nå må det demonteres, renses og settes i nytt glass. Båten er en '87 Princess 36 Riviera, så, selv om jeg vil forsøke, kan jeg aldri tenke meg at dette glasset kan fåes som standard (sotet) Noen spørsmål melder seg::: - Herdet glass igjen ?? - Herdet laminert glass ?? - Lexan eller plexiglass ?? (kanskje ikke så bra med vindusvisker?) - Blanding ?? (Lexan i nederste del for enklere å kunne bore til viskermotor, men herdet/laminert i øvre del hvor viskeren går?) - Andre gode forslag ?? - Noen som vet om glassmester i Oslo som også har erfaring med båt-glass?? Takknemlig for forslag og råd m v h Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 9.Mai.2005 Del på Facebook Svart 9.Mai.2005 Går ut i fra at vinduet ditt ikke er buet, da skal dette være plankekjøring for en glassmester å fikse. Lag en mal, så skal ikke det være noe problem. Velger du laminert så er det fort gjort, skal du ha herdet glass så tar det lengre tid. Styr unna acryl og plexi, det blir du ikke fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.