GeirKS Startet 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2015 Noen som har tips til hvor det er "best" å leie båt? Kriterier er vel rimelig/enkel flight fra Gardermoen, interessant seiling og seriøse utleiefirma. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Jeg har kun vært der med egen båt, så charter kan jeg ikke svare for. Men vi tenker på å leie båt der selv, og jeg tror jeg ville valgt BVI av diverse grunner; - Øygruppen ligger godt beskyttet mot atlanteren som gjør at man slipper stor sjø mellom øyene, men beholder vinden, altså perfekt for seiling - Korte dagsetapper mellom en masse knallfine steder - Tortola ligger fint til som et godt utgangspunkt, man slipper å reise langt fra charterbasen - Alle de store charterfirmaene finnes her Et lite uttdrag derfra kan du se her: https://leahnis.wordpress.com/2011/04/12/9-12-april-regatta-regatta-all-the-way-to-the-bitter-end/ Mvh, Leahnis II Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Sondreland Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Vi var en vennegjeng som leide av Navtours på Bahamas (Nassau) i April 2014, og hadde en helt fantastisk ferie. Nå er strengt tatt ikke Bahamas en del av det geografiske Karibien, men de er derimot en del av det Karibiske Felleskap, så svaret mitt er kanskje litt relevant likevel. Billigste flyreise jeg fant på finn er 6300,- pr. pers, men som med resten av Karibien finnes det nok lettere tilgjengelige destinasjoner der ute. Leieforholdet var smertefritt, og farvannet rundt Bahamas er intet mindre enn eventyrlig, med utelukkende sandbunn og ca 3-4meters dybde. Nettop dybden tok litt tid å vende seg til, da jeg er oppdratt til å sette himmel og jord i bevegelse for å stoppe skuta dersom ekkoloddet kryper under 5m i åpen sjø. Ellers er det rikt dyreliv og vakker natur, og mye likt som Frehau skriver om BVI; beskyttede farvann med behagelige forhold, korte dagsetapper, jevnlig med gjestehavner ute på øyene etc. Dette er eneste erfaringen jeg har fra området, så hvorvidt det er best vet jeg ikke, men vår opplevelse var hvertfall utelukkende positiv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.