Jump to content

Engbo vinsj igjen........


Tine IV

Recommended Posts

Heisan , har lest det meste om Engbo vinsjen her på forumet men .Når jeg skal ha ankeret opp skjer det lite eller ingenting ,trykker på gul (opp) kan det høres en svak klikke lyd i den hvite boxen den som fordeler kabler til vinsj ,fjernkontroll og panelet på dærsjen . Når jeg trykker gul (opp) hender det også at det gule lyset slukker og jeg må slå strømmen på igjen (grønn) Vinsjen var dø etter vinterdvalen , brukte den ikke i vinter så da den skulle sjekkes så var det ikke liv i den ,den slapp ut men ikkeno mer .Sprayet den hvite boxen inni og da blei det fart i sakene men ikke alle ganger .Den funker innimellom og sånn kan den jo ikke være .Så spørsmålet , er det bare og kjøpe ny hvit box , eller kan det være andre ting ? Samme feil ved bruk av fjernkontroll og panelet . Håper på noen bra forslag her ,dumt og kjøpe den boxen til rundt 1000 lappen vis det ikke hjelper .

 

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Heisan , har lest det meste om Engbo vinsjen her på forumet men .Når jeg skal ha ankeret opp skjer det lite eller ingenting ,trykker på gul (opp) kan det høres en svak klikke lyd i den hvite boxen den som fordeler kabler til vinsj ,fjernkontroll og panelet på dærsjen . Når jeg trykker gul (opp) hender det også at det gule lyset slukker og jeg må slå strømmen på igjen (grønn) Vinsjen var dø etter vinterdvalen , brukte den ikke i vinter så da den skulle sjekkes så var det ikke liv i den ,den slapp ut men ikkeno mer .Sprayet den hvite boxen inni og da blei det fart i sakene men ikke alle ganger .Den funker innimellom og sånn kan den jo ikke være .Så spørsmålet , er det bare og kjøpe ny hvit box , eller kan det være andre ting ? Samme feil ved bruk av fjernkontroll og panelet . Håper på noen bra forslag her ,dumt og kjøpe den boxen til rundt 1000 lappen vis det ikke hjelper .

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Hadde også problemer med Engbo-vinsjen i vår. Ring til Engbo, så sender de deg et feilsøkingsskjema som hjelper deg å finne ut om det er kretskortet (den hvite boksen), bryterpanelet eller reléet som skaper problemer! Mine erfaringer med Engbo er at de gir fantastisk service når man har problemer!

 

Lykke til!

Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!"

Link to post
Share on other sites

Service`n er meget bra, men det bør den vel også være.

 

Om vinsjene har blitt bedre i de senere år vet jeg ikke, men tidligere var det mye trøbbel med Engbo vinsjer. :headbang:

 

Regner med noen som vil motsi meg (helt naturlig).

 

Uansett, det er jo fint at service`n er på topp. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...