axjaco Startet 17.Mai.2015 Del på Facebook Startet 17.Mai.2015 (redigert) Kjøpte en Askeladden 505 skjærgårdsjeep som står på en Brenderup båthenger. Får ikke sjøsatt den før til neste helg. Ser at båten kun er støttet opp av sidestøttene, dvs den står ikke på kjølen. Regner med at dette burde justeres før jeg frakter den videre. Noen som har erfaring med å justere hengeren med båten stående på og kan gi noen gode råd? Redigert 17.Mai.2015 av axjaco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 Hei, greit med en liten biljekk å ha på kjølen, da kan du justere greit mens den står på hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 Tror den bakerste kjølrullen helst er for å ta unna for baugen når båten skal opp. Mener å huske at jeg hadde båten liggende kun på voggene og støtta i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 På min Brenderuphenger er det i tillegg til (den selvjusterende) vuggen bakerst to separate hjul ( i hengerens lengderetning) for kjølen. Jeg valgte å heve disse opp til kjølen ved å sette på et beslag (avlangt u-formet beslag kjøpt hos forhandler) på hver beregnet for formålet. Brukte da en biljekk som hjelpemiddel for å være sikker på at kjølen fikk avlastning mot disse om du skjønner. Alternativt ville jeg ved hjelp av biljekk justert ned sidestøttene gradvis, litt om gangen, og en om gangen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.