Jump to content

Filtreringgrad på ettermarked filtere


Sydvesten

Recommended Posts

Jeg kikker litt i Maritim katalogen på filtere til fremdrfitsmaskineriet i skuta og ser at det er stor forskjell på prisene for orginal kontra ettermarkeds filtere. Hvordan kan man vite at filtreringsgraden og filterarealet er stort nok på disse ettermarkedfilterene ?

 

Det kan jo bli lett og spare seg til fant her, orginale Vovlo filter koster 222,- mot uorginale til 85,- Maritim opplyser at dette filteret de til 85 kroner har tilsvarer VP sitt 471034 filter som koster 222,-

 

Nå lager jo ikke Volvo noen filtere selv så det kan jo tenkes at de kommer fra samme fabrikken og har samme spesifikasjonen, men det vet man jo ikke. Kjøper man et VP filter så vet man hva man får og at det tilfredstiller de kravene som er satt til filtreringsgrad. Blir det for dårlig filtrering så kan jo konsekvensene bli veldig store, men på den andre siden så bytter man jo olje og filter årlig og med rundt 100-200 timer driftstid så rekker vel de uorginale filtrene også.

 

Noe skal man jo fundere når man er på jobben også :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er så sant, man kan ikke bruke hue til jobben hele dagen.

 

Du har videre rett i at Volvo og andre motorfabrikanter ikke lager filtrene sine selv. Det gjør heller ikke hverken Maritim eller Biltema. Selv bruker jeg filtere fra Fleetguard, det er fordi importøren ligger rett oppi veien.

 

Det gangen jeg jobbet i CAT, sleit vi fælt med å fortelle kundene om alle farene ved ikke å benytte originale filtere. CAT's skrekkhistorier kom fra alle andre kanter av verden enn Skandnavia. Her hjemme på bjerget gikk Fleetguard like bra som CAT. Sannheten var at Fleetguard malte filtrene sine gule og solgte dem som originaldel til CAT.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...