Jump to content

AQAD30 Forbruk per time


raptorian

Recommended Posts

Jeg har en AQAD 31 (130 hk) i en Saga 25 og her så bruker jeg 10 liter på timen med blandet kjøring (mesteparten av kjøringen på marsjfart 20 knop). I flere år nå så har det forholdt seg slik at jeg kjører nøyaktig 20 timer mellom hver gang jeg fyller opp 200 liter diesel. Forbruk på kun marsjfart ligger vel på 13-15 liter pr. time.

 

Min motor er jo direkteinnsprøytet og en nyere versjon av den motoren du har, så din motor vil vel bruke litt mere drivstoff, noe som de eldre dieselmotorer med forkammermotor også er kjent for.

 

Tipper forbruket ditt på marsjfart ligger mellom 15-18 liter pr. time kanskje litt mere.

Link to post
Share on other sites

Har en Scand 26 med 110 hk AQAD30. Finnes det noen som vet hvor mye motoren bruker i timen ved marsj fart? (ca 18 knop).  :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den bruker 0,2l/t pr. anvendt hestekraft. Benytter du 100 HK av dine 110 tilgjengelige vil motoren bruke 20l/t

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...