Muffen Startet 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2015 jeg har nylig overtatt eg motor fra min bestemor, det er en yamaha 25hk 2-taks, en høyomprimert 20 fra 1992 tror jeg. motoren har stått stille i 18 år minst, og må går den ikke som den skal. jeg har fått den til å gå, men den vil ikke gå på tomgang og den er veldig sensetiv på gassen, om jeg så mye som tenker på å gi gass så skyter turtallet i været. men når jeg renset forgasseren så la jeg merke til at det stod en kork i den ene dysa, skal den være der? hvis ikke hvor kan den ha kommet fra? og hvordan kan det ha kommet så mye skit inn under den hvis den har vært der hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 en gummiplugg altså? Den skal nok stå der ja har du hatt ute dysene også og sjekket at de er helt rene? kan også være passasjer som er delvis gjengrodd av størknet bensin. Om så er tilfelle er beste måten å få rent , å ha forgasseren i ultralydvasker - den kommer til de stedene man ikke når ellers Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Muffen Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 har harr ute dysene og vasket dem med white sprit, så nokså greit ut på alle steder eg kan se etter på. menhvor har de ultralydvasker? og hvor myee kan dete evt. koste? takk for hurtig svar Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 blås reint med trykkluft, er eneste måte å få vekk alt smuss, når du skriver kork, tenker eg korkpakningsrester fra pakningen som er på flotørhuset.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
ivar Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 ikke alltid trykkluft hjelper.. har selv en gammel 4hk hvor jeg blåste gjentatte ganger med trykkluft osv uten å få den til (ville ikke gå skikkelig på tomgang feks - noe som kan tyde på at den ikke får nok fuel fra tomgangsdysa) , men en tur i vaskeren så ble den fin. Biltema har en til rett under tusenlappen som funker fint Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.