bellen Startet 18.Mai.2015 Del på Facebook Startet 18.Mai.2015 Er på utkikk etter nytt ekkolodd til min skjærgårdsjeep og fant ut at Sonar SP200 fra Vexilar kan vises på nettbrettet samtidig med Navionics. Dette tror eg vil passe perfekt for meg siden eg bruker Navionics fra før og kan dermed slippe å ha fleire instrument på dashbordet. Sonar SP200 kommer komplett med hekksvinger og en innvendig modul som kan plasseres hvor som helst i båten. Denne modulen sender som sagt signalet via wifi til nettbrettet. Men er det nokon som veit kva kvalitet det er på dette og kan eg forvente meg at det er mulig å sjå bunnen klart ned til 80 meter og sjå fisk hvertfall ned til 60 meter uten problem? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 18.Mai.2015 Del på Facebook Svart 18.Mai.2015 Nei, det kan du ikke forvente. Min lille testtur i Oslofjorden tyder på at du ser fisk med sikkerhet ned til 10-15 meter og bunnen ned til ca 70. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
bellen Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2015 Og det er samme ekkolodd som eg nevner i første tråd? Om det er tilfelle, så kan eg ikkje satse på det. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 19.Mai.2015 Del på Facebook Svart 19.Mai.2015 Jepp. Vexilar SP200: http://shop.vexilar.com/en/sonarphone-1 Det kan være verdt å nevne at SP200 og SP300 er det samme ekkoloddet men med forskjellig løsning for batteriet og innfesting av giveren. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Gew77 Svart 19.Mai.2015 Del på Facebook Svart 19.Mai.2015 Har fått det, men enda ikke montert det. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
bellen Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2015 Da høres det rett og slett ut som at eg skal legge litt meir penger i eit bedre ekkolodd. Har som krav at det må kunne vise fisk tydelig ned til 60-70 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.