tussi88 Startet 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2015 Hei! er ganske ny i faget så om noen kan hjelpe meg litt på veg så hadde det vært fint!:D har en 14.5 foter shakespear etterligning som eg har følt i mangen år gjekk ganske dårlig i vannet. da jeg ifjor dro båten på land la jeg merk til der rant ganske mange liter vann ut av den og har da bestemt meg for att i år skulle jeg gjøre noe med det.. ja jeg vet det er sent på¨året og båten skal i første omgang fikses så den kommer på vannet i år slik att man får nytt båtlivet vertfall litt i sommer.. tilbake til saken. båten min har 70 hk og 14.5 fot som sagt men går kun i maks 28 knop med en person i. båten har aldri gådd i saltvann men vurderer bunnsmøring.. har til dags dato revet ut innredning og det som eller låg rundt om i båten. fått ut det som er av vann(litt uortodoks måte som sagt) med og bore flere hull fremover i forhold til skottene og sugd ut vann har for øyeblikket en vifte som står og tørker i bauen og har planer om og begynne morgen dagen med og slipe ned kjølen og muligens få begynne og legge på ny glassfiber cca 50 cm av kjølen er tynn slipt av glass fiber.. men dette er første gang jeg driver med sånt så kan trenge litt råd etterhvert om hva man skal bruke osv vist noen kunne tenke seg og gji di da :) alle råd kommer godt med :) Sitér dette innlegget Link to post
Wesling70 Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Syntes 28 knop hørtes litt lite ut ja.. Gleder meg til å se fortsettelsen og høre hvor fort den går etter rep Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 den 70-hesteren der ser ut til å være fra tidlig 80-tall , mens amerikanerne enda oppgav hk på veivaksel og ikke på propell. Så i såfall er den nok ikke like sterk stom en nyere 70hk såvidt jeg har hørt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tussi88 Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 har fått slipt endel idag ble no vertfall noen timer mens familien var borte vekk :) endte med og ta livet av gamle vinkelsliperen min så ny måtte skaffes så da fortsette tørkingen av kjølen og slipingen imorgen :) over til gode nyheter jeg tror meste parten av bauen har ligget vann i noe som kan godt seies og være 150 liter :) fant hullet etter og ha tatt ut noen råtne bjelker og har slipt ned og håper det er godt nok til og støpe på ? noen som har tips til koss eg skal støpe kjølen igjen ? blir endel sparkling ogso for og ta kantene opp igjen var mye rein polyester der so har blitt gjort dårlig arbeid av den som tok dette sist :) Sitér dette innlegget Link to post
tussi88 Svart 21.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 endeleg ferdig med ned pussingen av selvfoskyldte skader.. når gjenstår bare og tørke ferdig ogso støpe igjen.. men står litt fast da her er 4 lag med 1 glass fiber så noe som kan ligne på klebrig lim/fugemasse ogso det grønne laget også ett gult eit.. noen som har noe forslag på ka det kan være ? lurer og på om eg må legge inn nye trebiter for kjølen eller om eg kan bare sparkle den og støpe igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Kan jo bruke Divinycell i stedet for tre... Bare å forme Divinycell til skroget og så støpe rett over den.. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Jeg klarte 47 gps knop med min clubman, på slutten av 90 tallet. det var med 90hk johnson og 21 " stålpropell. Gøy båt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.