Jump to content

Volvo s120 c Hva mangler mellom propell og ansats på aksel ?

Knude

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt drevet og motoren en plass og propellen en annen. Noe mangler og ved kontakt med Volvo forhandler får jeg opplyst at det er mange typer ?

Seildrevet er S120 C ca 1989-90 modell  Propellen er original VP foldepropell.

For bedre bilde har jeg fjernet zink kappe.

Noen som kan hjelpe ?

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Da ble jeg litt klokere. Det er sannsynlig derfor der er ulike utgaver.siden noen har en såkalt snørekutter.

Avstands ringen er den samme uansett.

Takk så mye  Mulligan og  Baatan

Her fikk du svadasvar! Her monteres zinkanoden. På dette drevet er det vel to halvdeler som skrus mot hverandre. Mulig du også kan sette på et helt stykke, men da må propellen av først. Disse zinkanodene kan du kjøpe rådyre hos merkeforhandler eller billigere andre steder. Den er omtrent lik denne: https://www.maritim.no/sinkring-110s

Her fikk du svadasvar! Her monteres zinkanoden. På dette drevet er det vel to halvdeler som skrus mot hverandre. Mulig du også kan sette på et helt stykke, men da må propellen av først. Disse zinkanodene kan du kjøpe rådyre hos merkeforhandler eller billigere andre steder. Den er omtrent lik denne: https://www.maritim.no/sinkring-110s

Har du gått på en snurr vindøyet? Han skriver at han har tatt bort sinken for at bildet skal bli bedre....

Man kan benytte en snørekutter som jeg har på mitt 120 drev, på snørekutteren er avstandstykket inkludert som bildet i linken min viser,  eller man kan benytte kun et avtandstykket. Del nr 23 i tegningene både jeg og mulligan henviser til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...