Sejjad Startet 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2015 (redigert) Hei. Jeg har en Joda 7500 jeg nylig kjøpte. Varmeapperatet virker men den gir ikke fra seg varme. Bare kaldluft. Jeg sjekket slangene til å fra apperatet. De er ikke tette. Surrer å går men det er akkurat slik at den ikke vil suge parafin. Er det noen som har hatt en slik opplevesel før? Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse opp ? Jeg kan se "luftbobbler" i slangen men de beveger seg ikke ...Takk på forhånd Redigert 19.Mai.2015 av Sejjad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Går pumpen? Sjekk først overopphetningstermostaten i fronten av varmeren, ved siden av der hvor luften kommer ut. Der sitter det en (vanligvis rød) gummiknott. Trykk inn denne og pumpen skal begynne å gå i pulser. Om det ikke suges drivstoff opp slangen nå, så er det mest sannsynlig noe galt med selve pumpen. Det som finnes av deler til denne varmeren finnes vel bare hos I.M.S. i Sandefjord. Han er medlem her på forumet, men du kan også ringe på tlf 907 84 056 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sejjad Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Tusen hjertelig takk for svar! Dette skal jeg sjekke oppi ? Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Men hvordan skal jeg sjekke om pumpa virker? Jeg vet den ikke suger opp noe men er det en annen måte jeg kan sjekke dette på? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Du hører om den tikker, eller rettere sagt; den er såpass stillegående at du kanskje må sette en finger bortpå for å kjenne om den "dunker". Et "dunk/tikk" i sekundet omtrent. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sejjad Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Nei den gjør ikke det.... Med engang jeg setter apperatet på så kommer det klikklyd å da går faktisk noe av parafinet opp. Men det er kun med engang jeg setter den på. Kan det være no sikring som er gåen? Eller kanskje selve pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Nei den gjør ikke det.... Med engang jeg setter apperatet på så kommer det klikklyd å da går faktisk noe av parafinet opp. Men det er kun med engang jeg setter den på. Kan det være no sikring som er gåen? Eller kanskje selve pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Det er nok selve pumpa. Finnes rep.kit til denne, ring I.M.S., bare han som har dette Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sejjad Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Kjempe kamerat! Takker å bukker Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58985/video_57.png Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.