EiSvIn Startet 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2015 Det vil si, jeg vet at jeg har drept den - spørsmålet er vel egentlig om den kan repareres eller om det bare er å kjøpe ny. Kort fortalt, etter at jeg bestemte meg for å legge strømledningene til TV'n litt annerleders har jeg mest sansynlig klart å forbytte + og -. (Kjempekjekt når begge ledningene er helt sorte..) Og etter det har jeg ikke fått noe kontakt med den. Pleier det å være noen sikring som går, eller går gjerne hele kretskortet når man klarer å gjøre slikt? Jeg er usikker på fabrikat og modell på denne, da den sto i båten når jeg overtok. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 tror nok du bare kan glemme reparasjon, verkstedprisene vil sikkert overstige prisen på en ny TV. Og slik prisene har utviklet seg er det vel snart ingen som reparerer tv`n sin om det ikke er snakk om garantireparasjon Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Kan hende det sitter en zenerdiode som beskyttelse mot dette i tv`n. Da vil denne lede og "kortslutte" slik at sikringen ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Modem Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hei, jeg klarte det samme med min finlux tv. Fant en smd sikring som hadde gått, den satt i nærheten av der strømmen kommer inn på printkortet i tven. Loddet på en nå og tv fungerer. Det var noe ala denne : https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=20484&name=SMD-sikringer+3%2C2+x+1%2C6 Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Skru av chassis på tv'n. Kan hende du finner en glass-sikring. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Morkl Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Jeg gjorde det samme. men hadde flaks at det var sikring i "ligther plugg" en skrue så delte jeg den. Du kan jo sjekke om du har det samme i enden av ledningen på TV din. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Det skal finnes noe vi klate "idiot-dioden" på kretskortet der strømmen kommer inn på kretskortet et sted. Dette er en vanlig diode som kortslutter hvis man snur + og -. Utfordringen for de som ikke har skrudd radio/tv er å finne den. mvh Windy37gm Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.