Jump to content

kalesje/pvc presending


Guest laffen

Recommended Posts

Er lei av hele kalesja og ønsker og lage meg bare en havne kalesje som jeg bare strekker over og fester i naglene .

Er det noen som har laget seg noe sånt , eller blir det for tett med pvc presenning med tanke på at det kan slå seg inne i båten.

Noen som har noen ider .

Link to post
Share on other sites

Jeg var idag i en båthavn og så tilfeldigvis noe som jeg ikke hadde merket meg med tidligere:

 

Der var en liten båt, med solid plastpresenning spent stramt over båten  -  og med et par "lufthatter". Jeg så ikke så veldig nøye på dem, men de minnet sterkt om de som brukes på vanlige hustak, for utlufting fra bad og toalett. Disse lufthattene var imidletid bare 10-15 cm høye, med kjegleformet tak  -  og de så ut til å være laget av samme stoffet som selve presenningen.

 

Der så også ut til å være noen luftearrangementer nede på sidene, men det var mer som noen "klaffer" som hang og blafret.

 

Jeg vet ikke om ideen er brukbar, men den kan kanskje trigge ett eller annet ....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ideen din var veldig dårlig, Laffen. Hvorfor vil du gjøre noe slikt? Det er enda mer bryderi med presenningen. Hva når det blåser litt? Hva når det blir for tett? Hva når det samler seg store dammer på feil sted? Hva når du trenger litt ly mot den store regnbygen som overrasket deg på vei hjem?

 

Hva slags båt har du som du ikke vil bruke kalesje på?

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Har selv fått laget PVC kalesje til våres båt. Var lei av vask og impregnering, kalesjen av PVC er mye enklere å vedlikeholde.

En omgang med voks en gang i året og lett vask en gang i mellom og den så ut som ny i flere år.

Produsenten anbefalte meg å ikke bruke PVC, etter noen års bruk skjønner jeg hvorfor, den holder seg fin mye lenger enn en vanlig kalesje.

Dette medfører at det vil gå mye lenger tid før jeg må tilbake for å kjøpe ny kalesje.

Jeg tror det er viktig å vokse den en gang i mellom slik at den ikke tørker ut.

Hadde kke problemer med at det for mye fukt på innsiden, det er tross alt en god del lufting rundt kalesjeknappene.

Jeg kan ikke forstå hvorfor denne løsningen ikke er mere brukt.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...