Jump to content

280 drev sitter fast.

RolfA

Recommended Posts

Skulle til å demontere drevet på min Draco 17tl, da jeg oppdaget at knutebelgen inneholdt masse vann. Akselen som kryssa sitter på er rusta DØNN fast i akselen som kommer ut av svinghjulskåpa. Har prøvd i flere dager med div rustløsere/penetrerende smøremidler uten resultat. Kan jeg bruke varme for å få løs dette?

Vann i belgen som får stå over veldig lang tid kan ha den effekten at akselen ruster fast.

Det pleier jo vanligvis å løsne når man får løs drevet fra hjelmen og opphengsboltene, samt banker, slår og bender en del på det.

Dersom du må bruke varme, kan du selvfølgelig bruke det, tetningene i svinghjulskåpen ryker sannsynligvis, men både lagre og tetninger er nok allerede røket, slik at motoren må ut uansett.

Jeg har vært med på å kappe akselen for å få det ut, men skjærebrenner er jo siste utvei.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...