RolfA Startet 20.Mai.2015 Del på Facebook Startet 20.Mai.2015 Skulle til å demontere drevet på min Draco 17tl, da jeg oppdaget at knutebelgen inneholdt masse vann. Akselen som kryssa sitter på er rusta DØNN fast i akselen som kommer ut av svinghjulskåpa. Har prøvd i flere dager med div rustløsere/penetrerende smøremidler uten resultat. Kan jeg bruke varme for å få løs dette? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.Mai.2015 Del på Facebook Svart 20.Mai.2015 (redigert) Vann i belgen som får stå over veldig lang tid kan ha den effekten at akselen ruster fast. Det pleier jo vanligvis å løsne når man får løs drevet fra hjelmen og opphengsboltene, samt banker, slår og bender en del på det. Dersom du må bruke varme, kan du selvfølgelig bruke det, tetningene i svinghjulskåpen ryker sannsynligvis, men både lagre og tetninger er nok allerede røket, slik at motoren må ut uansett. Jeg har vært med på å kappe akselen for å få det ut, men skjærebrenner er jo siste utvei. Redigert 20.Mai.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RolfA Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2015 Overtok denne 16. Mai. Den har stått LENGE på land, så motor er rusta fast. Prøver å redde det som reddes kan. Regner med, som du skriver, at tetninger og lagere er modne for utskiftning. Prøver etpar dager til, med spray, før jeg fyrer opp varmen.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.