Jump to content

Hvor kan jeg finne cuteless lager for 1 1/4" aksel


Sydvesten

Recommended Posts

En litt kinky nøtt sånn tidlig i uken. Jeg trenger 2 nye cuteless lager til Stauden, akseldiameteren er

1 1/4" og lager utvendig er 1 1/2", med andre ord veldig tynnveggede lagere. De aller fleste sjapper jeg har vært i kontakt med i dag inkl. Maritim og Hansen og Arntzen har standard dimensjon utvendig som er 1 3/4", dette blir jo 1/4" for stor diameter for meg. Snakket med Sea Ray importøren og de kan skaffe dette på 14 dager, forøverig det samme som Hansen og Arntzen kan.

 

Noen som kjenner til noen steder som kan ha dette liggende i hyllen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde identisk problem på Hulda. Sleipner solgte lageret og tok samtidig 250 spenn for å dreie ned messinghylsen til oppgitt mål. Hele greia gikk inn med Loctite og lett presspasning, smidig og elegant. Messinghylsa trenger ikke å være særlig tykkvegget, den ligger jo allikevel inni en annen hylse.

Link to post
Share on other sites

En litt kinky nøtt sånn tidlig i uken. Jeg trenger 2 nye cuteless lager til Stauden, akseldiameteren er

1 1/4" og lager utvendig er 1 1/2", med andre ord veldig tynnveggede lagere. De aller fleste sjapper jeg har vært i kontakt med i dag inkl. Maritim og Hansen og Arntzen har standard dimensjon utvendig som er 1 3/4", dette blir jo 1/4" for stor diameter for meg. Snakket med Sea Ray importøren og de kan skaffe dette på 14 dager, forøverig det samme som Hansen og Arntzen kan.

 

Noen som kjenner til noen steder som kan ha dette liggende i hyllen...

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Prøv Halaas & Moen, de er billige og raske.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Har snakket med Sleipner og Progress i dag, de kunne ikke hjelpe, vel de kunne bestille, men da tar det jo noen uker. I følge specen så er messinghylse 1/16" tykk, sjekket på de som er 1 3/4", dreier jeg de ned til riktig diameter så er jeg lang inni gummien og all messing er borte. Jeg får smøre meg med litt tolmodighet og vente til 25 mai, da ankommer det noe slike til kongeriket. Siden jeg kan montere akselen fra yttersiden vil ikke dette medføre noe problem for motorinnstallasjon og målet om sjøsettin 3 juni gjelder fortsatt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...