Jump to content

Etec instrumentproblemer

Janoho

Recommended Posts

Hei,

Har en nyere etec evinrude 50 med litt instrumentproblemer.

Tiltmåler virker når tenning står på, men når motor startes går det til topps og blir der(nåla dirrer)

Tiltgiveren bak på motoren har jeg spurt opp, beveger seg greit.

Turteller virker ikke i det hele tatt. Varsellys tror jeg virker når tenning slås på.

Har tatt en rask sjekk av ledninger men trenger litt mer hjelp

Jon

Redigert av Janoho (see edit history)

Ettersom den er "nyere" har du kanskje garantid enda. Jeg kan ikke svare deg om hva som er feil men hva med en telefon til forhandler, kanskje de har hvert borti problemet ditt. Uansett fint om du poster her når du har funnet ut av det.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Snakket med de og de vil hjelpe men har ikke tid.

Blir lenge å vente for en time.

Noen tips til hvor jeg begynner feilsøkingen ?

Virker som det er noe med kontrollboksen, ikke alltid chocke reagerer heller.

Tilt og bensinmåler ser ut til å fungere fint med tenning på, men så snart jeg starter motoren blir de tullete

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...