tobias.pedersen Startet 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2015 Jeg holder på å pusse opp en trebåt med hull i taket(råttent), derfor trenger jeg nytt tak. Jeg tenkte å kjøpe Dørkfiner fra Maritim å bruke det utvendig. Har noen erfaring med å bruke teakfiner utendørs? Hva skal jeg gjøre på siden av platene for at vann ikke skal komme inn i platene? Funker det å legge natemasse der men kutter platene? Håper at noen tar seg tid til å svare, trenger svar litt fort Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Bruk klar epoksy. Den trekker godt inn og er vanntett. Men den er ikke UV-bestandig, så du bør ha en lakk over der hvor sola kommer til. Jeg har god erfaring med Biltema sin lamineringsepoksy. Om platene vil holde over tid kan jeg ikke svare på. Det er så forskjellig hvor godt kryssfiner er limt. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Bruk epifanes klar lakk med ekstra uv filter, den er meget bra, tynnes ut I epifanes tynner I flere lag Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Når du skal legge den utendørs ville jeg forsikret meg om at platen er limt med vannfast og kokefast lim, Såkalt WBP-plater (Water Boil Proof) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.