Jump to content

Haicom gps


Tore B

Recommended Posts

Den var ny, er det en laptop eller en stasjonær pc vi snakker om?

Hvilket operativsystem kjører du?

Er det USB-versjonen du bruker?

 

Det som ofte gjør dette "knotete" er at pc'en oppfatter gps'en som en com-port. Jeg har installert en del av disse på laptop'er, og har hatt diverse installasjonsproblemer.

Har sett at det er en del problemer med oppstart, slik at gps'en må være frakoblet intil pc'en er fullt ut startet opp.

 

Du kan prøve med å trekke ut gps'en og deretter se om maskinen starter opp. Deretter plugge inn igjen gps'en hvis maskinen da starter.

 

Du har uansett mistet "fix'en" på posisjonen siden pc'en har vært i hvilemodus. Stor sannsynlighet for at du også må lukke og starte opp igjen kartprogrammet ditt også.

 

En enkel løsning er å ikke la pc'en gå i hvilemodus, du bruker riktignok mer strøm, men sparer en del problemer.

 

Morten

(brukerstøtte.no)

Link to post
Share on other sites

Hei alle datakyndige:) Hvorfor får jeg ikke startet opp pcèn igjen etter den har gått i hvilemodus når gps en et tilkoplet? Må skru av hele maskinen med hovedbryteren, for så starte den med full disk kontroll igjen.......ganske håpløst!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skulle tro at din PC er satt opp til å gå i hvilemodus etter X ant. minutter - både skjerm og harddisk, du kan prøve følgende (Windows XP)

 

Klikk på Control Panel - Klikk deretter på Display, du får nå opp et bilde som heter Display Properties.

 

Klikk på folder som heter Screen Saver - deretter endrer du Waits til f.eks. 60 min. evt. .....

Klikk deretter på Power, i dette bildet står Turn off monitor - velg Never - Nedenfor står det Turn off harddisk - velg Never og til slutt, nedenfor der står System standby - velg Never.

 

Velg deretter Apply og så OK helt ut.

 

PC'en vil bruke mye strøm, men regner med at dette kun er aktuelt når motor går.

 

Håper dette hjelper, hvis ikke problemet ligger et annet sted.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...